alarm til Dykpumpe

Hej håber der er nogen der kan hjælpe. mig og en ven skal lave noget alarm til hans dykpumpe. meningen er at der kan være noget lyd vis den ikke sætter i gang når vandet når en vis højde i hullet. har prøvet at kikke på nettet men ikke rigtig finde noget.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En søgning på vand alarm gav bla.denne: http://www.protectus.dk/vare.aspx?varenr=15&AspxAutoDetectCookieSupport=1
Men en billiger udgave kan laves af et rør med en prop i. I toppen af røret sidder så et ringetryk, når vandet så stiger op vil proppen ringe på.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ja. havde mere tænkt mig at ligge en svimmer i toppen af hullet eller noget der ville indikere at der var vandet. og så en sirene oppe på vægen. også har han snakket om han godt kunne tænke sig at den sendte en sms til ham.
Del det op i 'delprojekter', saa er det nemmere at finde en loesning

1) Hvordan kan man detektere vaeskeniveauet (soeg paa niveau detektion saadan en kontakt kan sikkert findes hos en elektronikpusher)
1a) Hvor meget plads er der til detektoren?

2) Hvordan skal alarmen signalleres?
2a) Hvis der skal sendes en SMS skal du nok kigge efter en GSM dims med indgangssignal
2b) Hvis der skal lyde en alarm, saa taenk over hvor langt vaek den skal kunne hoeres

3) Hvad skal der ske naar/hvis der er stroemsvigt?
3a) Batteri backup?

Dette kraever lidt taenkearbejde, men giver fleksibilitet.

/Hideout

 

tak har hjulpet lidt. men kan bare ikke finde nogen dele nogen steder. nogen der har nogen sider?
Jeg kan ikke hjælpe med sider, men fortælle hvordan min alarmer virker:

På afgangsslangen fra pumpen, sidder der en ekstra, løs flyder, som er monteret med clips/strips lidt voer pumpen.

Ledningen fra sladre-flyderen går op af slangen, og ind i boksen med strømudtag til pumpe mv. Ledningen ender inde i mit bryggers, hvor der sidder en sladrelampe på væggen. Det hele kører på 230 volt!

Erstat sladrelampe med en lydgiver, såe....

Umlmpe: 230 volt er ikek gør det selv.
Hviks pumpen knalder sikring eller slår HFI-relæ virker alarmen ikke.

I mit tilfælde er der pumpebrønde til drænvand, som kommer langsomt og derfor er det ikke så kritisk.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce

Dobbeltindlæg - slettet.

:o)


Træd ikke på mine ledninger :o)
hvor har du fået fat i den flyder.
har du selv lavet det?
for ville høre om du bare har brugt en fuge lydgiver?
LK FUGA® indsats lydgiver 24 V d.c. 80DB med sikring


hideout tak. kan godt lide den sidste men den vand føler kan du se om den kan tåle at komme ned i hvad eller kan du se hvor den fungere.

jeg kan ikke rigtig se om den laver en forbindelse i vandet eller?
Der kan jeg ikke lige hjaelpe, jeg fandt den ved hjaelp af Google, saa du maa nok proeve at kontakte Elektronik Lavpris og spoerge dem.

/Hideout

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis