Kan man købe sine græsfrå for billigt?

Hej,

Vi omlagde sidste år vores græsplæne den ene side af huset sidste år. Den fik med den store havefræser, kompost til jordforbedring og det hele.

Men da jeg købte græsfrø, fik jeg at vide at man lige så godt kunne købe den billige blandning fremfor den dyre... Det er jeg ikke så sikker på længere.

Resultatet er at græsset gror meget kræftigt (jeg slår den allerede flere gange om ugeni starten af Maj), græsset er meget "stift" og ubehageligt at gå på (hårde stængler) og det er overhovedet ikke tæt. Virker som om det bare vokser i små klynger, og spreder sig ikke.

Jeg håbede på at det ville blive bedre året efter men...

Er det de billige frø som er problemet?
Hvad kan jeg gøre ved det nu?
Hvilken frø blandning skulle jeg haft brugt?

/Hans

Hej, Vi omlagde sidste år vores græsplæne den ene... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du (har behov for at) bruge(r) hormonmídler for at holde ukrudt nede kan det ikke betale sig at købe den med microkløver i, da kløveren formodentlig næppe kan tåle sprøjtningen.

Classicblandingen ser meget fornuftig ud til en haveplæne med ikke for megen af det stive rajgræs og hvene (idet det i sandhedens tjeneste skal siges at de to typer giver hhv. slidstyrke og er gode til at lukke huller)
det korte svar til den her er vist "Ja du kan godt købe dine græsfrø for billigt"

græs er hunde dyrt, men det er altså rart med græs der er behageligt at gå og lege på, samtidig med at det er holdbart og ikke gror vildt og uhæmmet osv.

www.simpelt-liv.dk opskrifter, køkkenhave, husdyr og meget andet... læs mere om at blive selvforsynende uden at overdrive.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis