Marine plywood

Har lige fået chock'et over prisen på 12 mm marine plywood. Min bådebygger vil have næsten 8000 kr. for 3 plader. Findes der et brugbart alternativ, eller kender nogen til steder, hvor priserne er mere humane?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jonkjensen den 10-05-2009 07:41
Har lige fået chock'et over prisen på 12 mm marine plywood. Min bådebygger vil have næsten 8000 kr. for 3 plader. Findes der et brugbart alternativ, eller kender nogen til steder, hvor priserne er mere humane?
HA HA
Det er da det sidste sted du skal købe marine plywood, han skal jo også tjene på det.
Men ja der findes et udmærket alternativ, som endda er næsten lige så godt. Vi kalder det for Østenfiner, her ligger priserne væsentlig længere nede. Og du kan købe det på næsten enhver trælast.
Jeg har bygget Joller og en 20´ katamaran af det, og stort set altid brugt det til aptering.

V.h.  Håndværkeren

Ja til den pris skal der da næsten følge en båd med...

Vores lokale træhøker tager 250 kr. for en 12 mm plade østenfinér (122 x 244 cm)

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af albino den 10-05-2009 09:09
Ja til den pris skal der da næsten følge en båd med...

Vores lokale træhøker tager 250 kr. for en 12 mm plade østenfinér (122 x 244 cm)


- Selv om man ikk emå reklamere på dette site, kan du så ikke lige NÆVNE hvad den hedder? Kunne godt tænke mig at aflægge den et besøg. mvh JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej ! Jeg har brugt det samme til at aptere et helt skot med ganske udenmærket og jeg købte en plade i den lokale bygma (og nej jeg arbejder ikke i den branche)

Tim  
 
Skrevet af jakob356 den 10-05-2009 21:20
Skrevet af albino den 10-05-2009 09:09
Ja til den pris skal der da næsten følge en båd med...

Vores lokale træhøker tager 250 kr. for en 12 mm plade østenfinér (122 x 244 cm)


- Selv om man ikk emå reklamere på dette site, kan du så ikke lige NÆVNE hvad den hedder? Kunne godt tænke mig at aflægge den et besøg. mvh JAKOB


Ja han kunne bare have holdt sin tig stille og solgt dig 32 plader for 8000,- Det er da valuta for pengene.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
@jakob356:

Jo da, det var Ferrywood i Hedehusene.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

hus at forsegle alle snit med epoxy

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs den 11-05-2009 07:53
hus at forsegle alle snit med epoxy
Eller en vandfast lim.

Gælder det også hvis der anvendes en rigtig marine plywood?

Det er forresten interessant med alle de små overraskelser man får i sådan et skib - i går sleb jeg bundristene fra cockpittet. Jeg gik ud fra, at de var lavet af teak, men stor var min overraskelse, da de gik fra støvet grå til bolchestribet... De er simpelthen lavet af stave der er skiftevis røde og lyse.
Ja det gælder aller former for krysfiner der skal anvendes udendørs, men eks. også bræder hvor enden er åben. Vand og fugt trækker meget nemmere ind i endetræ.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også