Vindror

Er der en der har tegninger af et vindror af typen Sailomat eller et lignende type af vindror
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændende emne...

Jeg kender ikke specielt meget til vindror men det er meget spændende med deres forskellige virkemåder.
Jeg kende kun det uovertrufne vindror ARIES det laves i øvrigt af Peter nede i Nordborg.
Hans hjemme side er ret OK http://www.selfsteer.dk/
Peter har sejlet en lille tur til newzeeland og hjem igen med dette ror og stortset single handet. Fra Newzeeland og til Falklands øerne - rundt hornet - har han sejlet alene, dog med en lille killing som selskab.......

Njord

MVH Njord
Tak for svaret om Aries - jeg kender det godt samt hele historien om Peters fantastiske tur, men da jeg kunne tænke mig at lave et vindror som er meget enkelt og som også virker godt er det mest oplysninger om typen Sailomat jeg søger - det kunne jo være der er een der har noget om dette.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er alt for mange snorer og trisser på Aries. Der skal en del vind/fart til for at overvinde modstanden gennem eks. 2 x 3 trisser. Ofte er der jo svag vind eller bare medvind og så kommer Sailomat til sin ret.
Du kan yderligere forbedre konstruktionen ved at vende rorpinden bagud og klikke den fast direkte på dit hjemmelavede "Sailomat".
På den måde ungår du helt modstand og kan bruge vindroret helt ned til krusninger på vandet.
Kom eks. forbi Assens og se mit.
[email protected]
Tlf i båden 22735019
ps. Søg evt på WindWaneStearing så skal du bare se.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg sidder lige og "kæmper" med samme tanke. Der må jo være nogle der efter hånden har set det....
Ellers er jeg en mere der gerne kommer på besøg hvis det er tilladt.
Kan ikke rigtigt finde nogle i dk udover dig der har et ??
hjælp !!!!!!
[email protected]
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg synes det kunne være interessant at vide, om i kan bruge det link til noget..ellers vil jeg straks finde et andet til jer.

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis