En tang - hvad er den til?

Den stammer enten fra:
A, som var smed før 1960, eller
B, som var kreaturklipper (kofrisør = coiffure )

for mig ligner den en mobil tyrering. Fat i næsen og så...
Fladerne bærer indtryk af at de kunne være skarpe.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en "glasuretang" til keramik.? hvor man dybber i glasuretank.små skåle. og mindre andet af slaksen.
I øvrigt, forstår jeg ikke helt dit spørsmål m&&!!

Kan man kun vælge mellem "a" og "b" hvis det er tilfældet chancer jeg på "b"......

Nej, jeg mener såføgeligt "a" Undskyld!!
@ nosi: nej, jeg beklager - og du kan desværre heller ikke vinde noget... Det var bare fordi det var 2 mulige oprindelser. tangen er 20 cm lang og ca. 6 cm på det bredeste sted.
Annonce
En glasurtang plejer at have tre spidser på den ene flade og én på den anden, så mærkerne bliver så små som muligt. Hvis de var skarpe som på fotoet ville krukken kunne vippe af, og i øvrigt er den lidt for klein.
Hvis det var til at tage tyrene ved næsen, så mener jeg at der skulle være kugler på fladerne, ellers vil det ende med næseblod hver gang.
Jeg vil gætte på "a" Noget en smed bruger til at folde noget metal.

Green

@ nosi: nej, jeg beklager - og du kan desværre heller ikke vinde noget... Det var bare fordi det var 2 mulige oprindelser. tangen er 20 cm lang og ca. 6 cm på det bredeste sted.


Ærgeligt at det ikke var en premie, fordi jeg, tror at jeg har et kvalificetert gæt.

Det må dreje sig om en sukkerkniv, (sukkertang) fra den gang, før lang tid siden sukkeret kom i store stykker.

MVH

Prøv lige linket, er det ikke en slående lighed

http://www.ulander.com/ljustorp/Hembygdsgarden/Samlingar/Sockertang.html

Godt nok på svensk meen...

MVH
Men uanset om det er #1 eller#2 der havde den har nok været populær hos hestene.
Så nu er hovene ordnet så her er et stykke sukker.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis