Mast og bom!

Er der nogen her på Lav-det-selv der kan hjælpe med at finde frem til et sted der er en mast til en Solus 24?
Mvh Klauber
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske skulle du prøve at kontakte forsikringselvskaberne,om de har en totalskadet båd med en intakt rig f.eks efter en grundstødning.En mast til en solus 24 er ca 9 meter så det skulle være muligt at finde en der er højere,hvor du så kunne korte masteprofilet op på den ønskede længde.
Da jeg selv har en solus 24 har jeg sommetider overvejet,om den ikke kunne bære en lidt højere rig,da den jo sagtens kan bære fuld sejlføring op til 12-14 m.s.Men det indebære jo en helt ny sejlgarderobe så det er selvfølgelig et meget dyrt eksperiment.

MVH Kurt V



Hvilken rig er der på sådan en solus 24? 7/8 dels?

Jeg synes at en 9 meter høj mast til en 24 fods på er meget..Den må ha' en kort bom.

Hvad med en gammel flagstang smile

Kig i den blå avis, der er sommetider master til salg. Eller prøv at ringe rundt til de forskellige mastefabrikker, og forhør dig.

Mvh
ThomasB
En solus 24 har 9/10 dels rig og en kort bom.Med en stor kappe er storsejlet 12,2 m2 og krydsfokken er 12,3 m2.

MVH Kurt V
Jeg formoder at masten står på kølen, altså at den er gennemgående. Den reelle længde for masten er jo så "kun" omkring 7 meter hvilket vel ikke er specielt meget.

Venligst Njord

MVH Njord
Det her er godt nok en gammel tråd, men må lige præcisere:
En Solus 24 har en ca. 9 m høj mast.
Den står ikke direkte på kølen, men på en mastefod på ruffet.
Så nej den er ikke gennemgående.
Storsejlet er 8.10m "højt"

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Det kunne være rart hvis vi havde en slutning på om Anonymous fandt en mast og hvis han gjorde så hvordan..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja, det ville ikke være så tosset.

Men mon ikke der blev fundet en løsning?

Der er jo ikke meget fis ved en Solus 24 uden mast... og så i 7 år

I øvrigt er 9 m ikke overvældende for en mast til en Solus 24. I Aabenraa ligger der en med en lidt højere mast, som gør at Solus´en lige får det der mangler i helt let luft.

Iøvrigt har han her i sommer lige vundet Barsø rundt i den....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis