Maling af lokum

Vi har kig på en fin gammel 70er villa som er rigtigt pæn.
Der er et 2 3 år gammel wc i huset men det er lave i total gammel stil med grønne klinker  .
Skulle vi få huset ( er komme med et bud ), ville vi male de klinker men er ikke 100% om det er en god ide eller hvordan man gør og om man bare fyre maling over det hele eller man tag klinke for klinke så man ikke rammer fuger
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det letteste vil nok være at male det hele over, og der efter male fugen op, hvis den skal have en anden farve.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det jeg har set af den slags, er ikke ret pænt, i hvert fald ikke gennem min optik.
Lad det være, i stedet for at lave en "taberløsning" med at male fliserne over.
Når I er kommet over etableringen, kan I sætte nye fliser op på de gamle, hvis de er så forfærdelige.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm den 09-05-2009 19:42
Det jeg har set af den slags, er ikke ret pænt, i hvert fald ikke gennem min optik.
Lad det være, i stedet for at lave en "taberløsning" med at male fliserne over.
Når I er kommet over etableringen, kan I sætte nye fliser op på de gamle, hvis de er så forfærdelige.
- Bedst at knalde de gamle ned og sætte nye op - så har man også mulighed for at gøre det tæt med noget fugtspærre - hvilket et badeværelse fra 70 ikke er mere - hverken i gulv eller væg!

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Enig, det er noget klamphug at male ovenpå fliser.
Ved godt de gerne vil sælge produkter til det, men det bliver aldrig særlig pænt,
gem pengene og sæt nye fliser op i stedet for.

ame

Skrevet af BOFH den 09-05-2009 22:46
Skrevet af ktm den 09-05-2009 19:42
Det jeg har set af den slags, er ikke ret pænt, i hvert fald ikke gennem min optik.
Lad det være, i stedet for at lave en "taberløsning" med at male fliserne over.
Når I er kommet over etableringen, kan I sætte nye fliser op på de gamle, hvis de er så forfærdelige.
- Bedst at knalde de gamle ned og sætte nye op - så har man også mulighed for at gøre det tæt med noget fugtspærre - hvilket et badeværelse fra 70 ikke er mere - hverken i gulv eller væg!

/BOFH



Off-topic: Nu er WC'et 2-3 år gammelt, så hvis der overhovedet er brug for vådrumssikring, er den nok etableret (Ellers er det en sag for ejerskifteforsikringen el.lign). Hvis der ikke er badekar og/eller brusebad (gælder også bruseslange på/ved håndvask) skal rummet ikke vådrumsikres.

On-topic: Det må være et godt hus siden det største problem er farven på klinkerne på WC'et. Sådan et hus gad jeg godt finde en dag. Mon ikke I kan se jer ud af den farve de har, og så kigge jer om efter en anden løsning når I engang er kommet på plads? slemt kan det heller ikke være, og da det er forholdsvist nyt, sker der ikke noget ved at det ser sådan ud nogle år endnu. Male fliser er altid endnu værre end bare at lade dem være. Selv ikke den grimmeste klinke bliver pænere ved at blive malet. Samtidigt er det noget biks at lave ordentligt. Der skal rengøre grundigt, og man risikerer alligevel at malingen ikke binder ordentligt eller skalle af ved mindste berøring.
Annonce
For 2-4 år siden så jeg i et byggemode blad (bo bedre eller tilsvarrende) at grøn var på vej tilbage som mode farve. Min umiddelbare tanke var (og er stadig) aldrig i mit hjem, heller en skilsmisse.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor


Jeg ved godt at det er en ilde set løsning, men jeg gjorde det selv da vi lige havde købt hus og ville af med de kongeblå 70er fliser så vi kunne tåle at bo der i nogen år inden det skulle laves rigtigt.. Jeg grundede det med en hæftig grunder som de sælger i jem og fix og malede derefter med Esbjerg maskin emalje, det er nu blevet meget pænt og det esbjerg maling er slet ikke tosset, det bliver meget mere blankt og jævnt i overfladen end de officielle flise malinger man kan købe, jeg er nemlig enig i at de ligner lort, mit har nu holdt i 4 år og ser stadig ud som nyt, det er kun 2 steder i brusekabinen hvor det er begyndt at skalle efter ca. 3 år startede det så småt i bruseren.. men udenfor denne er der intet at bemærke. Dog skal man have grundig udluftning med disse grunder og male produkter, de har høje farekoder :-) jeg brugte også en maske med filtre imod opløsnings middeler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også