Tip til tandremsskift.

Hej LDS'ere.

Faldt over et meget fikst tip ved udskiftning af tandrem, på et mazda forum. DEt er egentlig ret enkelt, man løsner remstrammeren og med en skarp hobbykniv skærer man i midten af remmen hele vejen rundt så man ender med 2 halvdele. Så fjerner man den yderste del, og krænger den nye rem på den halvdel af tandhjulene der nu er fri. Til slut skæres den sidste halvdel over, og den nye rem skubbes helt på, uden nogen ændring af tandhjulsstillingen.

Kunne være der var nogen der kunne bruge det, havde i hvert fald ikke selv lige tænkt på det..

Mvh

Simon Nauta

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Under alle omstændigheder, vil jeg foreslå at man også følger anvisningerne på, hvordan man skal stille hjulene i forhold til hinanden i det tilfælde at tricket ikke lykkes. Smutter noget, er det ikke smart at skulle stille sagerne ind uden tandrem.

Med venlig hilsen
ktm

 

ja ja det er en gammel kendt røver historie blandt mekanikere den der som ikke holde en meter i virkeligheden

om der så virkelig er nogen der har gjort det i virkeligheden ved jeg ikke                jeg skulle ihvertfald ikke prøve

hvis remmen springer så smadrer de fleste biler ventilerne og så står man der med en større motorreperation til følge

på landt de fleste motorer sidder der også nogle omløberhjul og et remstrammerhjul disse ting skal også udskiftes når man skifter tandremmen så derfor bliver man aligevel nør til at ta remmen af
nogle motorer driver også vandpumpen via tandremmen så denne skal også skiftes

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis