Maling af solbænke

Hejsa

Jeg vil høre om noget har erfaring med maling af solbænke (dem som sidder som udvendige vindueskarme) og er lavet af en art beton/tegl. Vil gerne male dem sorte evt. ved brug af sokkelmaling medmindre du/I altså fraråder mig dette.

Tak for hjælpen.
tellme
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du går bare igang;)
GIv dem noget grunder til udvendig brug og så en murmaling. Burde der ikke være noget problem i

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 

Du starter med at rense dem af, så maler du dem med rigtig sokkeltjære.
Det bliver super flot og så er det oven i købet billigt,
ikke noget med murmaling på vandbasis osv..
Du skal bare passe på ikke at spilde eller få det på tøj og hænder, det er næsten umuligt at få det af igen.

ame

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Og skulle man en dag synes at de skal have en anden farve end sort, så er sokkeltjære ikke nemt af få af igen, så brug du bare en vandbaseret maling. Det koster lidt mere end sokkeltjæren, men er mere taknemmeligt at arbejde med, spild er nemt at fjerne og tøjet bliver ikke ødelagt. Når ønsket om farveskift opstår, så er det bare at male en ny farve ovenpå.

Plastikmaling dur heller ikke til sålbænke, det ser sikkert vældig fint ud lige når det er malet på, men det holder ikke længe.
Sokkeltjære trænger ind i murværket og sidder FAST.

ame

Ah men det er noget fis ame. Gu holder det!!!!

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hejsa. Tak for de gode tips. Jeg vælger den vandbaserede løsning - har bl.a. læst andet steds at sokkeltjære kan koge op i solen og dermed smitte af på ting.
jeg har et hus der er blevet malet indenfor de sidste 10 år, der har solbænkene fået den samme omgang som soklen (noget skalflex sokkelmaling mener jeg) og det er begyndt at skalle af .... muligtvist fordi dem der malede det på ikke rensede det ordentliget ? der er i hvert fald ingen tegn på afskalning på soklen.

Hehe Jacko, det er så din mening..

Det er egentlig sjov, alle malere er helt vilde med plastikmaling,
ja også farvehandlere, er det så fordi det er godt eller fordi det er nemt
og hurtigt at arbejde med?
Hvis det så bliver grimt igen efter kort tid så køber man da bare noget nyt maling
eller ringer til maleren, så er der penge i kassen igen.
Alt andet lige så må sålbænkene på et hus være noget af det mest udsatte,
med hensyn til regn osv.

ame

Skalflex eller cempexo murmaling holder fint når fladen er ren når det bliver smurt på.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ame.... Det har ikke noget at gøre med at malere er helt vilde med plastic maling. Også kan jo forøvrigt fortælle dig, at det generelt er langt lettere at få f.eks en dørkarm pæn med alkydmaling end med acrylmaling... Ved du så hvorfor det er det??

Det er muligt at du mener, at misbænke er udsatte, men hvis det bliver lavet ordentligt (måske det er der dit problem ligger?!) så kan det altså godt holde. Desuden, så skulle misbænke gerne sidde skrå, hvilket betyder at vandet løber af... Og forrresten, mon ikke taget er det mest udsatte mht regn;)
Har efterhånden malet en del af dem, bl.a på mine forældres hus og det har efterhånden siddet en del år, uden problemer.


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også