Maling af solbænke

Hejsa

Jeg vil høre om noget har erfaring med maling af solbænke (dem som sidder som udvendige vindueskarme) og er lavet af en art beton/tegl. Vil gerne male dem sorte evt. ved brug af sokkelmaling medmindre du/I altså fraråder mig dette.

Tak for hjælpen.
tellme
Hejsa Jeg vil høre om noget har erfaring med... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Øhh, maling af misbænke det er vidst en anden historie..

ame
Det er det samme (godt nok ikke kaldt af så mange nu om stunder), selvom jeg godt ved at en misbænk også er et tagvindue...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
også lige et "ØØØØHHHH" fra mig... en mistbænk (med T) må det vist hedde, og er det ikke en drivbænk til småplanter??? Det har vist aldrig været et tagvindue, selvom det med lidt god vilje godt kan ligne...
I forhold til sålbænke har jeg for år tilbage grundet nogle misfarvede klinker med en urethangrunder og derpå en alkydmaling (Fra Beckmann). Indtil nu er der ikke hverken afskalning eller misfarvning, hverken på syd eller nordside.
P.S: Skulle man ikke være tilfreds med farven, eller over tid få andre ønsker, er det altså ulig enklere at overmale alkydmaling end sokkelasfalt.

P.S: Maling til mistbænke, tagvinduer etc. tager vi evt. senere, men gerne i egen tråd :-)

P.P.S. Er en misbænk ikke noget man finder i et "red light district"?

Hmm, misbænke og Red light district, nu bliver det rigtig spændende..
Men hvad er en misbænk så?
Er en misbænk et tagvindue?
Og kan den/det males med sokkeltjære?
En misTbænk kan vel strengt taget godt males med sokkeltjære,
men jeg har nu aldrig prøvet.
Nå, men tilbage til tråden det er rigtigt at et minus ved tjæren er hvis man bliver træt af farven er den svær at ændre.
Men hvorfor skulle man blive træt af farven?
Sådan lidt ligesom at male et gammelt bindingsværk lyserødt, fordi man er blevet træt af den kedelige hvide!!

Sokkel og sålbænke på et gammelt hus skal da males med sokkeltjære??
Sådan er hvores gamle hus ihvertfald altid blevet malet, det holder kanon og det ligner ikke noget det ikke er, sådan kan jeg lide det.

ame

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også