min computer kan ikke starte op?!

hej alle sammen jeg har virkelig brug for jeres hjælp, min computer kan ikke starte op den starter indtil windows indlæses så står den bare stille der, jeg har prøvet at starte den i fejlsikret tilstand men den står bare og blinker oppe i venstre hjørne. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre har aldrig prøvet at starte i fejlsikret tilstand før og min nye stationær computer er ca. 2 uger gammel.
det eneste jeg har gjort er at jeg lukkede den ned og så da jeg ville starte den op sagde den at der var en fejl og lige meget hvad jeg prøver kan jeg ikke starte maskinen op.  Plz hjælp mig har undværet min computer i 2døgn

Hilsen en som ønsker hjælp hurtigst mulig..

hjælp mig plz

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fulgte der nogle cd'er med computeren da du fik den? En mulighed er, at geninstallere hele computeren igen, hvilket er nemt, hvis du har cd'erne.

MEN! Har du dokumenter, billeder mv. på computeren? De skal sikres inden du geninstallerer.

Mvh. AllanE
jeg har købt den af en som har lavet den for mig, jeg er kun 15 år. og jeg tuer ikke begynde at geninstallere det hele igen for hvis jeg laver fejl eller noget, jeg har brugt 6000 kr, svare til 1 års arbejde på den computer så tuer ikke helt gøre det. men nej tror ikke der fulgte nogle cd'er med har kun en kasse til grafikkortet som er GeForce 9800 GT

hjælp mig plz

Har den virket fint indtil nu? Altså har du kunne bruge den helt uden problemer - også til spil og internet mm?

Mvh. AllanE
Ja, det er rigtig surt at bruge så mange penge på noget der ikke virker ordenligt. Men der er helt sikkert en løsning på det.

Et spørgsmål mere: Har du installeret et eller andet nyt lige inden den gik død?

Mvh. AllanE
ja jeg har kunne bruge den 100% så lukker jeg den ned her igår og så starter jeg den op lidt senere og så kan det ikk det stopper bare ved windows. og min far er ikke hjemme til at hjælpe mig og ham jeg har købt den af har heller ikke tid. jeg går snart i panik for det fandme mange penge og når den så ikke virker...

hjælp mig plz

Annonce
jeg sad og spillede knight online og fordi min computer er så godt så havde jeg grafikken på det højeste og det kunne den godt køre men lige inden jeg lukkede den satte jeg den til at køre 32bit grafik inde i spillet og så gad jeg ikke rigtig mere så jeg lukkede den ned, og så skete det?.

hjælp mig plz

er du der?

hjælp mig plz

Ro på :o) Der findes en løsning.

Jeg er helt sikker på at det IKKE har noget at gøre med dine grafikindstillinger i spillet. Jeg har prøvet noget lignende før (mange gange). Tror at det enten er Windows der skal geninstalleres eller i værste fald noget hardware der skal byttes. Jeg har før prøvet at én af ram-klodserne var defekt og skulle skiftes (koster ikke meget) og jeg har prøvet en anden gang at der var problemer med harddisken. Men selvom den er bygget selv, så er der jo garanti på de enkelte dele i computeren.

Men, men, men - lad os lige prøve at fixe det først og næste skridt er geninstallation af Windows. Det plejer at løse alle problemer :o)

Prøver du at starte den fejlsikrede tilstand MED eller uden netværk? Normalt kommer den og spørger. Prøv at vælge den uden netværk.

Mvh. AllanE
jeg ved ikke om jeg tuer geninstaller windows har aldrig gjort det før.. :/
men jeg gør det allerede uden netværk og det står bare med en streg i venstre hjørne og blinker.

hjælp mig plz

Det er ikke så svært at geninstallere Windows ;) Og hvis alternativet er en computer der ikke kan starte, så er der ikke så meget at tabe...

Men jeg ville nok tage fat i ham der har bygget den til dig. Han har installeret Windows inden du fik computeren og ved derfor hvilke "drivere" der skal bruges til de forskellige komponenter i maskinen. En driver er dét der får f.eks. grafikkortet, motherboard mv. til at virke. Og hvis han har bygget den til dig, må han vel også hjælpe når den ikke virker. Jeg synes det er meget tidligt at der er problemer med den.

Hvis du har lagt billeder, musik, mails, dokumenter på computeren inden den døde, så kan du overveje at redde dem ved at tage harddisken ud og sætte den i en anden computer. Måske kan din ven hjælpe med det også, når han får tid.

Mvh. AllanE
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis