sumlog inderkabel problem ( sidder fast )

Hejsa

Jeg har netop invisteret i et nyt inderkabel til min knot måler ( sumlog fra vdo )
Nu er det bare at jeg ikke "bare" kan hive det gamle knækkede kabel ud da det virker som om det sidder allerhelvedes fast. Jeg bliv nu i tvivl om men KAN hive inderkablet fri uden at skulle splitte hele giveren af eller om det bare er rust der for kablet til at sidde så fast. Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at man skal have båden på land for at skifte dette kabel da det jo bare er to firkantede pinde i hver sin ende der løber inde en gummislange. Er der nogle der har erfaringer med at skifte disse inderkabler og kan fortælle mig om jeg må bruge lidt vold for at hive det ud. Kan jeg ødelægge noget ´ved at trække til ?

Glenn

Balle
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nu ikke begynde at hive det gamle inderkabel ud da det sikkert er fæstnet til det ydre på en sådan måde at det kan roter i nogle formentlig nylon-bøs, men er det fordi det gamle ikke kan bevæge sig længer ??, for det kan godt blive et let støre indgreb at skifte hele kablet da det sikkert nogle steder er skjuldt og samtidig er gjort fast på en eller anden måde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis