Tilslutning af generator

    Så blev det min tur til at få lidt hjælp, fuglereden (ledningsnet) skal minimeres i båden (albin vega) nu motoren er ude, men jeg kan ikke huske hvordan min generator var forbundet, der er: B+ - 61 - DF - D- , tilslutninger men hvad er hvad og hvor skal de forbindes, har ledt i "gamle indlæg" og forsøgt mig med lidt logik, men tør alligevel ikke bare forbinde ledningerne, dem der tog motoren ud, klippede ledningerne, fint nok hvis bare lednings rest sad på generatoren, men den er renoveret, så nu mangler jeg lidt hjælp, bare en forklaring på tilslutningerne.
håber der er hjælp at hente

Gertsen

Ps. jo det var mig selv der klippede, glemte bare at tage et foto inden renovering af generator

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Så blev det min tur til at få lidt hjælp... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej polobjørn, du må gerne forklare tilslutning, for nu skal jeg jo nok ikke bruge det relæ der sidder i båden, det ser nemlig ud til at der er monteret et for at kunne lade på begge batteri (start og brugs batteri), jeg kommer i båden i morgen, tager lige et billede af hvad der sidder i gemmerne.

Gertsen

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Hej Billedet øverst - de 2 lange 6mm bolte er til hvert sit sæt batterier - den nederste 5 mm bolt er til ladelampen og den yderste til din stelforbindelse - batteri minus pas på at de underste møtrikker er spændt og pas på ikke at knække forbindelserne til dioderne på bagsiden af den røde diodeplade - husk at bruge TYKKE ledninger min. 12-15 kvadrat Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

For lige at afslutte denne tråd, tusind tak for hjælpen, alt er samlet og det virker, dejligt at få hjælp.

Tak

Gertsen

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis