Forberedelse til rullegræs

Hej folkens,

jeg skulle for første gang i går slå vores græsplæne i vores nye rækkehus - men sikke dog et mareridt. Jeg måtte opgive inden jeg nåede halvvejs. Det var simpelthen ikke græs - men HALM!!   Forstået på den måde, at stråene var så ualmindeligt seje at min splinternye håndskubbe-klipper simpelthen ikke kunne skære det over. Nøj hvor var jeg rasende til sidst..puha. Det stod røg ud af mine ører.

Det gør det ikke bedre at græsplænen er lagt for mindst 20-25 år siden, og grunden er knoldet og humplet - rendt ud sagt det rene mareridt!

Jeg vil nu gerne anlægge ny græsplæne med rullegræs - men hvordan forbereder jeg grunden?  Skal græsset graves væk eller skal det fræses, eller hvad gør jeg? Jeg er klar over at grunden skal jævnes med en tromle - men skal jeg også lægge et nyt lag muld/sand ud eller hvad gør jeg?

Gode råd modtages med kyshånd, da det er første gang jeg har en have, og  gerne vil nyde den i stedet for at få mareridt over at skulle slå græs...

mvh,
Karina
Hej folkens, jeg skulle for første gang i går slå... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af karina-brandt den 08-05-2009 10:41
Uha.. og jeg som bare ikke ved noget som helst... I kan fortælle mig hvadsomhelst om alt dette, og jeg vil hoppe på det hele, fordi jeg er så uvidende... det er ikke let... og mig og maskiner er bare ikke nogen god kombination...

mvh
karina
Jamen kæreste Karina.
Nu bor vi så tæt på hinanden så jeg vil da gerne komme og vise dig lidt til rette og hvis jeg kan hjælpe dig lidt hen ad vejen så går det nok også. Jeg har lagt en PB til dig (Privat Beskeder)

Det lyder bare alle tiders, tusind tak. jeg har fået din PM, og gemt den.

mvh
karina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis