Albin AD.21 vil ikke starte! uden et pust

Hej igen! Jeg har et lille problem med at starte min Albin AD.21  hvis jeg ikke giver den et pust af diesel start! uden det vil den ikke slå igang, selv om jeg trykkere kold start knappen ind, men så snart den får et pust springer den lystigt igang og går fint! hvad kan årsagen være til det?  jeg har fået renset og trykprøvet dysserne, hvor den ene ikke gav nok, men den blev fixet og så de skulle være Ok. er der nogen der har haft tilsvarene problem, eller har en ide om hvad der kunne være galt?
Hej igen! Jeg har et lille problem med at starte... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Dr_Lyn den 08-05-2009 11:25
Hvis den har ligget stille hele vinteren og især hvis den har våd manifold er der nulighed for et soden i udstødningen har løsnet sig og lagt sig på udstødningsventilen eller udstødningsventilen er tæret en smule, men tab af kompression til følge, hvis det var mig ville jeg lige, inden jeg begyndte at skille noget ad køre den varmt og hårdt en times tid, en anden mulighed er et ringene har sat sig i rillerne de kan også motioneres i gang med lidt hård kørsel. Jeg ville anbefale en times pæletræk med 100 % gas.

Dr_Lyn


Så bliver det også testet om kølingen er iorden.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Dieseltågerne bliver sprøjtet ind og når så motoren tørner bliver de presset sammen og bliver derfor så varmt at dieselen selv antænder.
Jeg har aldrig hørt at en dieselmotor kan drukne. Den kan stinke langt væk af diesel hvis ikke der er kompression nok på så den bare smutter gennem cylindere og udstødning.
Så enten kan pumpen ikke smide nok tryk på når det går langsomt. eller også laver den ikke kompression nok og det kan enten være fordi trykket smutter ud et sted eller fordi den tørner så langsomt at den ikke bliver varm nok.
Når du giver den dieselstart som er mere letantændelig, bliver den varm og snurre som den skal og så antændes dieselen også.
Hvis den tørner længe nok uden at starte og du så giver den dieselstart vil den ose en del i starten fordi den er sovset ind i uforbrændt diesel som den ikke kan forbrænde ordenligt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvordan står dit gashåndtag, når du prøver at starte? En AD 21'er, der ikke er kørt godt igennem på det seneste, kan være svær at få liv i, hvis den bare står på tomgang, den skal helst have næsten fuld gas i frigear, indtil den springer i gang. Flot eksemplar, forresten, tillykke med hende. Send gerne nogle billeder til vores galleri.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

På min gamle Volvo Penta MD6 var stopkablet blevet for kort (faktisk var armen justeret forkert på selve pumpen). Den havde det på præcis den samme måde - sprang i gang med dieselstart, men uden kunne man køre i minutter på starteren uden et put.

/Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

hej jeg har haft samme problem med min gamle albin motor
jeg tog indsugnings flangsen af og gav den en lille smule motor olie ind til ventilerne så det kommer ned til stemplerne så burdte den springe lige igang.
det gjorde min og den går faktisk rigtig godt efter den behandling
Hej godtfolk!! tak for alle jeres gode råd og forslag, det sidste var dog det bedste! jeg tog indsugnings røret af og med en smørekande gav den en skvat olie ind til ventilerne, og bingo så kom der liv i den gammle tøs, og jeg prøvede at stoppe og starte 3-4 gange med samme gode resultat! så det er bare lykken. God sommer og sejl seson til jer alle!
Mvh. Visborg
Godt at høre,. God sommer.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej,

Det var dog en rigtig flot båd.

Hvor meget måtte du slippe for den - hvis jeg må spørge?

Jeg er på kig efter en ca 25 fod motorsejler i den klasse - og staldtips er påskønnet ;-)

god vind

Jens Jakob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis