Vedligeholdelse af havetraktor

Jeg har anskafftet mig en brugt Craftsman havetraktor med 21,5 hk ca. 4 år gammel, en halvkræftig maskine, kan jeg forstå..

Skal nu igang med at bruge den, men er blevet i tvivl om hvornår der sidst er blevet lavet noget service på den...

Hvad plejer man at skift/rense inden sæsonopstart ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er ikke så meget vedligeholdelse på den , sørger du for at luftfilteret er rent og skifter olie er den klar
en god ting vil nok være at du lige sikre dig at der ikke sider gamle snore olig omkring knivakslerne , et typisk sted folk ikke får renset ordentligt ud , har set flere gange at det kan rykke lejerne istykker hvis der sider for meget af det

Og vil du gører lidt extra, så smør alle åbne kontakt flader med silicone fedt især polerne på din akomulator. Så får du aldrig problemer med det elektriske.
Skrevet af bredker den 08-05-2009 06:36
der er ikke så meget vedligeholdelse på den , sørger du for at luftfilteret er rent og skifter olie er den klar
en god ting vil nok være at du lige sikre dig at der ikke sider gamle snore olig omkring knivakslerne , et typisk sted folk ikke får renset ordentligt ud , har set flere gange at det kan rykke lejerne istykker hvis der sider for meget af det

Hvad med oile filter?? Hvor ofte skal det skiftes ?
Er ikke helt sikker på om det kan skiftes. Men ellers skal du jo smøre alle kabler og bevægeligedele på så det er i orden.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af stefanw den 08-05-2009 09:44

Hvad med oile filter?? Hvor ofte skal det skiftes ?
Findes der overhovedet et olie filter på din maskie ????

Annonce
Briggs & Stratton og Tecumseh foreskriver at varme motoren op før olieskift samt at skifte oliefiltret hvert år.
Hvilken motor sidder der i dyret. Jeg har eventuelt en manual.
Tjek at eventuelle remstrammere flugter med remmene, da det er dem som ødelægger remmene.

Mvh. Christian

det er en 21,5 hk twin et eller andet...

Ja der er oliefilter på.. Så må jeg nok også hellere få skiftet det :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis