Mærkning ved opbevaring af gasflasker.

Jeg har i min garage flere forskellige typer gasflasker. Der er Argon, CO2, Ilt, almindelig flaskegas og Acetylen. Er der nogen der ved om jeg har pligt til at sætte advarselsskilte op? Og hvis ja; hvilken slags skal man bruge?

Mvh Mike
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der bør på toppen af hver flaske være 2 symboler der er fareindikatorer for indholdet - brandbar, explosiv, giftig etc etc.

Jeg kommer jævnligt i store serverrum hvor man anvender alt muligt forskelligt skrammel til brand og sikkerhed - har engang været i et nyt rum hvor de ikke havde fået skåret hullerne til overtryksventilerne endnu og Murphy var på arbejde den dag for jeg stod i døråbningen da Argon'en gik ved at uheld - som opfølgning undersøgte jeg lidt om emnet men fik aldrig gjort det ordentligt færdigt - desværre.

I dit tilfælde tror jeg du skal kontakte Sikkerhedsstyrelsen og evt din kommune da du jo er pligtig til at opføre dig ansvarligt, meget har forandret sig for hvisse stoffer efter den nye lovgivning på bla. fyrværkeri blev vedtaget men jeg ved ikke om noget af det er gældende for de stoffer du har stående.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

OK - et sådan skilt indkøbes og opættes i morgen. Tvivlen gik nok mere på om der skulle være særlig mærkning ved forskellige typer.
Det kunne også være smart med en tegning, der viser placeringen af gasflaskerne. Denne kunne du hænge op ved indgangen. Om det er et krav ved jeg ikke. Men det gør det nemmere for brandfolkene at finde dem.
Skiltet gør jo at brandfolkene ikke går ind i bygningen så længe der er flasker derinde. Men det er ikke et krav med en sådan liste ved nogen døre.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis