Istandsættelse af maghoni jolle

Er der nogle der har nogle gode ideer til istandsættelse af en maghoni sejljolle. Dækket som er af finer er meget skallet af i lakken. Hvilken lak skal jeg bruge til båden og hvordan får jeg det bedste resultat så den kommer til at stå rigtig flot ? Da ror, sværd og bunden i båden skal været hvidmalet modtager jeg også gerne gode forslag til det. Den har lagt på stranden i 5 år uden at være i vandet. Vi smed den i vandet for at sejle den hen til en ophalerplads. Den sugede vel ca. 20 liter vand. Det bliver den vel ikke ved med at gøre hvis den altid ligger i vandet ?

På forhånd tak

Mvh.
Emil
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vigtigt at du ikke noget sted springer over hvor gærdet er lavest - så omhyggelig planlægning og forberedelse er et must. Det tager længere tid end du regner med, men til gengæld bliver resultatet også som du forestillede dig det inden du begyndte!!

AL lak og maling må skrabes og slibes af inden du begynder at smøre nyt på. Prøv at se på den svenske "trãbåtsakuten" (den er på linkssiden) med tip og trix.

Du skriver at noget skal males hvidt - lad være, det ser forfærdeligt ud. Tagfladerne på min båd er malet med en lys grå Hempel (kan ikke lige huske nummeret), og alle mener det er hvid. Hvis der males med hvidt, bliver farven meget "skærende", når båden ligger på vandet. (Igen var det min bådebygger der havde et trick!)

Gert

Gert Nøjsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også