termostat

Jeg har en mistanke om, at motoren ikke bliver kølet som den skal, da der efter nogle minutters sejlads opstår en hyle tone. Jeg tror det kan være en alarm for at motoren bliver for varm. Men hvordan kan jeg finde ud af om det evt. er termostaten - hvis den i det hele taget har en termostat??? Hvor ville den sidde, og er den til at komme til? Motoren er en ældre Johnson 55hk. 2 takter.
Jeg har en mistanke om, at motoren ikke bliver... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af grandoldman den 08-05-2009 16:44
Det er jo lidt svært at forklarer. men jeg har da fundet en 55 hk motor og det er nr 91 der er termostaten.
klik her
Hvis du hiver coveret af din motor og mærker om motoren bliver skiftevis varm og kold der hvor den sidder kan du fornemme om den virker.
Kontrolstrålen fortæller dig kun om der kommer vand gennem din motor, altså om imprelleren virker.
Hvis ikke det er den rigtige motor kan du selv finde den her


Ja og no. 28 der er temp. switch dvs. temperatur alarmgiver. Det er den der giver signal til alarmen, og hvis den er i stykker eller der er dårlig forbindelse, vil der komme alarm.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ja der er kølevands stråle. Hvis det er temp. switch, kan det så skyldes dårlig forbindelse i ledningen? for der er nemlig en ledning, som var lige ved at gå helt over, som jeg nu har samlet med en gang tape.. Ved ikke om det er der temp. switch sidder?
Kan det også godt være problemet selvom det gik nogle minutter inden alarmen gik i gang?
Ja det kan let være problemet. For det meste er alarmer lavet som normally closed (NC) for så vil der komme alarm hvis der knækker en ledning mm. Nogle har så forsænkelse så der ikke kommer alarm før motoren kører, andre har alarm på alt fra start.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis