Vandskuring -hjælp

Vi vil gerne vandskure hele vores hus indvendigt

Vi er startet i soveværelset, med at fjerne tapet. Der sidder savsmuldstapet, og det går rimeligt godt med at få det af, Men tidligere, har der været hessian på væggene. Det er som om der sidder lim og papir tilbage, fra sidst se skiftede tapet.
Vi har prøvet 3 modeller tapetopløser, brænder, vand osv osv. Men vi kan bare IKKE få det lim/papir af, der sidder tilbage mange steder. Den eneste udvej er vist at skrabet det af, med en spartel monteret med en hobbyknivklinge. Men man skraber jo næsten mere væg en lim af på den måde.

Er der nogle her, der har gode/dårlige erfaringer med at vandskure oven på det?

Min makker siger at sort alfix binder på alt.

Ville i ture vandskure oven på det?

Jeg har førsøgt at vedhæfte et par billeder af væggen, som den ser ud nu.

Mvh Lars

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville godt turde

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

vandskuring - så skal du alligevel have alt gammelt puds af ind til mursten, hvis du "smører" noget uden på som du snakker om, har det intet med vandskuring at gøre, vandskuring betyder - tyndt lag filset direkte på mursten - resten er "fusk"

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sort alfix er det ikke klæb?
Undskyld jeg spørger men hvordan kan det være i vil vandskurer det? Når det er pudsede så tror jeg det er nemmere og pænere at spartle det.
Jeg glemte måske lige at skrive, at det er det her vi vil lave..

http://www.skalflex.dk/produkter/pudssystemer/murstensmoenster.htm
Gl tapet rester og hessian må nok betragtes som "sugende" og under Skalflex´s arbejdsvejledninger står flg: Væggen som skal behandles skal være hel og bæredygtig. Sugende underlag grundes med Beto-binder blandet med vand i forholdet 1:3.
Så ville jeg bare klø på. !! I øvrigt skriver de at man kan bruge systemet på gipsplader !!! så sugende underlag er vist OK

Kun perfekt er "godt nok"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også