Ekstern harddisk - Nogle gode bud ?!

Jeg står og skal investere i en ekstern harddisk, som primært skal bruges som backup funktion og indeholde alle dokumenter, billeder mv i tilfælde af computeren går i stykker.

Jeg har følgende krav :

1/ Der skal medfølge et godt backup program, som kan synkronisere med computeren... d.v.s at jeg skal kunne vælge hvilke mapper der skal tages automatisk backup af, og tilføjes der nye filer til disse mapper, så synkroniseres de automatisk over på den eksterne backup - så man altid har en komplet backup liggende.

2/ Det skal være muligt at få adgang til filerne på den eksterne harddisk, hvis man f.eks tilslutter den en anden computer. D.v.s. at backup'en ikke må være en samlet stor komprimeret fil, som i tilfælde af restore først skal pakkes ud ved hjælp af softwaren.

3/ Det skal være muligt at beskytte indholdet på den eksterne harddisk med en adgangskode - det er trods alt alle ens personlige ting der ligger på, som uvedkommende ikke skal kunne få adgang til ved blot at tilslutte den computeren.

Mærke, design osv er underordnet - bare skidtet virker :)

Nogle gode bud  / erfaringer i vil dele ud af ??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke så besværligt at købe ny ekstern harddisk. Det nemmeste er blot at købe en ekstern harddisk (Maxtor har jeg god erfaring med) i eget kabinet og med USB-tilgang. Da jeg kørte med samme løsning, som du ønsker, købte jeg blot et kabinet til min harddisk, som jeg havde i forvejen.

Yderligere svar til dine spørgsmål:

  1. Normalt følger et synkroniseringsværktøj ikke med. Lad være med at bruge masser af penge på disse værktøjer. Start med SyncBack eller et af de andre værktøjer fra SnapFiles. Har du behov for yderligere, kan du betale dig fra det.
  2. Køb med USB-tilslutning. Det er standardtilslutning nu om dage. Bruger du et sync-værktøj, gemmes filerne i samme form som kilden. Heraf navnet "synkronisering"
  3. Du kan sagtens sætte kode på adgangen til disken. Enten via Windows eller bruge et program. Problemet er blot, at der ikke skal andet end at reset jumperen, hvilket vil gendanne disken til fabriksindstillinger. Brug i stedet adgangkode på de enkelte filer, som du ikke ønsker andre skal se.

Mvh.
Kim

Fandt en Seagate FreeAgent Go som havde alt jeg havde brug for... men ellers tak for hjælpen :)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis