Køb af brugt trailer

Hej folkens

Jeg står og vil købe mig en brugt trailer.

Men jeg har lidt spørgsmål til "overtagelsen" af sådan en.
Jeg går ud fra at den skal omregistreres som en alm bil, men kræver den at man har en trailerforsikring når man møder op på motorkontoret?

Er der noget med periodesyn, eller omsyn i forbindelse med et salg?

Enhver hjælp er velkommen :)

Stefan.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Stefan.
Så vidt mig bekendt skal du hverken til syn eller have en speciel forsikring på din trailer, du køber en brugt indregistreret trailer og kører med den.
Husk at få en kvitering på købet. Med mindre det er en boggitrailer, så er der andre regler så vidt jeg ved.

V.h.  Håndværkeren
en trailer, med bremser skal synes, det de syner og godkender er, bremser og trækket samt om lyset virker og så om rammen ikke er rustet over, med hensyn til forsikring, var det sådan i gamle dage at hvis du skulle bruge din krog på bilen, skulle du tegne en forsikring på krogen og denne dækkede så den trailer eller campingvogn som du havde på, i dag er krogen med i mange forsikringer i den normalr kasko, prøv at kontakte din forsikring og hør om din krog er med i din kasko.
og for god ordens skyld, så ved jeg ikke hvornår du har fået dit kort, fordi loven blev lavet om for nogle år siden, at man skulle tage trailerkort også.
det lykkedes mig lige at finde denne side :)
http://www.synsklar.dk/Motorcyler,%20trailere%20og%20campingvogne.html

det forklarer jo fint hvornår traileren skal til syn.
nå det er godt, ellers er det som en bil, skal den ikke synes, så omregistrer du den bare og skal den synes, sætter du den på krogen af in bil og kører til syn med den, meget nemt, mange mennesker syner deres bil ved samme lejlighed.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis