hvordan fjerner jeg begroning. Thl 2331 13-08-2002 15:48 jeg har fået en gammel glasfiber båd der har ligget stille i vandet i ca 2 år, bunden er overgroet med tang, muslinger og andet L... hvordan fjerner jeg det bedst?venlig hilsen Thl Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Svende 14 13-08-2002 23:02 Det fjernes med skrabejern og højtryksrenser, og evt.alkalisk sæbe.Ruere og andre kalkholdige begroninger kan fjernes med syre (skrab først).------------------ Hilsen Svende
ThomasB 1608 14-08-2002 07:57 Brug en plastikspartel til at skrabe det værdste af med, og brug så vådslibepapir til af tage de hårde rester af med.Og lad være med at højtryksspule båden, da malingen godt kan komme til at skalle af.Brug først højtryksspuler når du ved hvordan malingen er.Er malingen intakt? Er det skallet nogle steder?Hvis der er muslinger på, så lyder det nærmere som om den har ligget i vandet i mere end 2 år. Nærmere 2½ - 3 år.MvhThomasB
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her