Katalysator på mondeo diesel.

Hejsa
Hvor langt holder en katalysator på en mondeo 2,0 TDCI...

Nu har den snart kørt 200.000. og har tabt "pusten". (turbotrykket).

Jeg tænker på on katalysatoren kan "falde" ned og blokere for udstødnings gasserne.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er der ingen faste regler for. Det kan meget nemt være luftmængdeføleren, der er stået af, hvilket giver udslag i at bilen bliver meget sløv og ikke får fulde omdrejninger
Hmm.. katalysator på en dieselbil? Det er vel partikelfilter du mener. Er du overhovedet sikker på om der er partikelfilter på? Hvornår er den fra

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Den er fra 2001
Og ja der er katalysator på... koster 4900.-kr for ca 40 cm. lydpotte der sidder boltet på turboen. :(

Men har nu snakket med en lærer på tekniskskole.. aflæsning af computer er ikke optimal hvis den ikke er foretaget af Ford værksted...
De bokse man kan købe læser kun øverste lag af computeren i bilen. :(

Så næste skridt er at køre bilen på den lokale Ford. og få dem til at læse comp'en for fejl.
Så vidt jeg husker, så er det forholdvist nemt at afmontere katalysatoren på en Mondeo.. Jeg ville prøve at pille den af - sammen med resten af udstødningen, og kører en lille tur, og se om det hjælper på trykket. Så har du også 5 minutters Brian tid ;) (Måske nok mere Jens, da det jo er en diesel:) )

BR

 

Ulrich

Annonce
Nå..
Så gik den helt i udu.. Fødepumpen døede. Pris 5.000 + montering 

Men det lokale fordværksted kastedet sig ud i at finde mine forsvundne heste......

Efter 4 dage på værksted .. ringede de for at jeg skulle komme og prøve køre bilen for at se om de var dukket op. det var de ikke. Men han var meget bekymret om jeg nu kunne betale de 15.000 regningen nu var kommet op på...

Deres næste skridt ville være at afmontere højtrykspumpen og sende den til specialist... Det ville komme til at koste 15.000

Men skulle da mene at en sådan nok skulle kunde holde min. 500.000 km.

Og hvor ville jeg stå hvis den ikke fejlede noget.
Så skulle jeg betale 15.000 for at de ikke finder fejlen

Og skulle da mene at et Autoriseretværksted  burde kende de biler de er autoriseret til.


Og skulle da mene at et Autoriseretværksted  burde kende de biler de er autoriseret til.

Det er ikke min erfaring at der kræves noget af de danske Ford værksteder. René
Har fundet et indlæg på ford-mondeo.dk

Her bliver det skrevet at det er EGR-ventilen der er i udu... den koster 150.-
lidt fryd til mig... jeg ved nu bedre end aut.ford værksted.
Man bliver sgu ærgelig over at finde det svar.. :)
hmm..

en lille fejl...

det var ikke EGR-ventilen

Men hul på 2 vacumslanger... de blev lappet med lidt isolerbånd ..så nu kører den igen :)
og værkstedet anulerede fejlsøgningen på regningen.. 3.000 ned i lommen :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis