fliser på fliser i badeværelse

Vi vil gerne renovere vores badeværelse. Vi har fået fortalt vi kan lægge fliser på fliser på gulvet, og det vælger vi at gøre.

Vi vil også sætte flise på flise i brusenichen. Der må vel antages der er vådrumsmembran (eller hvad det nu hedder) under de eksisterende fliser, skal man så lave en ny under de nye fliser? Eller kan man bare sætte dem op?
Badeværelset er meget lille (7kvm), derfor vil vi gerne have større fliser på gulvet, det får rummet til at syne større har jeg hørt.
Der ligger 15x15 fliser, vi vil gerne have 60x60. Kan vi gøre det eller kan det give problemer med fald i gulvet?? Nogen der ved hvordan man tjekker om det kan lade sig gøre..for har vi først købt fliserne hænger vi jo på dem? jeg kan ikke måle mig frem til noget mærkbart fald, men det er der for vandet løber jo rigtigt af.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan du godt
rens fliserne af med grundrens og brug en lim der hæfter godt ( profix fra alfix er god )
du kan godt få faldet til at passe med store fliser , og dem på væggen sætter du også bare på , men kan godt være du ikke kan tage så mange af gangen , da limen er noget længere om at tørre ovenpå de gamle
Ang. membran så har det jo også noget at gøre med hvor gammelt badeværelset er. Altså om der overhoved er en membran og om den stadig er tæt? Jeg ville for en sikkerheds skyld lave en ny membran.
Ang. flise størrelse så vil jeg nok anvende omkring samme størrelse som det eksisterende da det godt kan drille noget med store fliser og fald mod gulvafløb (udover hvis det er unidrain, men det tvivler jeg på du har?)
Øøhh ved ikke hvad unidrain er, men jeg tror ikke det er det vi har. Afløbet er kun 9x9 cm..jeg ved faktisk ikke engang om man stadig kan få afløb i den størrelse?
Huset er fra 1988, ved ikke om vådrumsmembran var lovpligtigt dengang, men vi laver en ny for en sikkerheds skyld. Har jo ikke lyst til pludseligt at stå med et badeværelse der ikke er lovligt lavet :-)

Hvorfor ikke banke de gamle fliser af og lave det ordentligt?
Så kan du jo også tjekke om der er lavet membran, men selvom der er lavet en membran ville jeg lave en ny hvis det var mig, det koster ikke så meget
og er lige til at gå til.

ame

AME hvis fliserne bliver banket af, er membranen ødelagt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Nå ja det er den vel.
Så er der jo extra god grund til at lave en ny, men at overveje at sætte nye fliser udenpå gamle fliser i et næsten nyt hus det er langt ude.
Ved godt hvad jeg ville sig hvis jeg købte et hus og opdagede det!

ame
Altså jeg synes ikke et hus fra 1988 er næsten nyt :-) men vi slår fliserne af væggene og laver ny membran. Har fundet en vejledning til det, og det er rigtigt det er nemt nok.
Bliver det virkelig så meget grimmere, hvis man lægger ovenpå de gamle fliser, eller ser man det kun, hvis man begynder at brække fliserne op? Og hvad gør man med afløbsrister og andre ud/indgangshuller til div hårde/hvidevarer?

Jeg har gulvvarme lagt nedenunder de nuværende fliser og vil nødigt begynde at brække det op....
Umiddelbart er der ikke noget galt i at lægge fliser oven på de gamle, man skal dog lige have styr på risten.

Når jeg skal til at bygge mit nye hus bliver det med et lille trin ned til badeværelset så jeg kan lægge nye fliser på de gamle når jeg har lyst :-) Vi murere gider jo ikke se på de samme fliser længe ad gangen

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Det lyder lovende altsammen, så jeg tror det bliver løsningen for mig. Men der er altså ingen problemer med, at der ligger elektrisk gulvvarme nedenunder de nuværende fliser?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis