fliser på fliser i badeværelse

Vi vil gerne renovere vores badeværelse. Vi har fået fortalt vi kan lægge fliser på fliser på gulvet, og det vælger vi at gøre.

Vi vil også sætte flise på flise i brusenichen. Der må vel antages der er vådrumsmembran (eller hvad det nu hedder) under de eksisterende fliser, skal man så lave en ny under de nye fliser? Eller kan man bare sætte dem op?
Badeværelset er meget lille (7kvm), derfor vil vi gerne have større fliser på gulvet, det får rummet til at syne større har jeg hørt.
Der ligger 15x15 fliser, vi vil gerne have 60x60. Kan vi gøre det eller kan det give problemer med fald i gulvet?? Nogen der ved hvordan man tjekker om det kan lade sig gøre..for har vi først købt fliserne hænger vi jo på dem? jeg kan ikke måle mig frem til noget mærkbart fald, men det er der for vandet løber jo rigtigt af.
Vi vil gerne renovere vores badeværelse. Vi har... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis dine fliser har en god vedhæftning, er der ingen problemer med at montere en vådrumsmembran og fliser udenpå, ud over et problem ved risten, som du skal have forhøjet med godkendte forhøjelsesringe.

Det er ikke særligt sandsynligt at der er en vådrumsmembran under de gamle fliser, da det først blev et krav i ca. 1996.

Jeg ville ikke vælge fliser af den størrelse i så lille et rum, og du kan ikke lave fald til afløb uden at skære fliserne op i en "konvolut".

I brusenichen skal faldet være min. 1 cm pr m.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis