Lamper i stolper til hegn

Hej

Jeg skal snart opsætte et hegn om min terrasse. Jeg har tænkt mig at montere en lampe i hver 2. stolpe som skal lyse nedad (hyggebelysning). De skal vel sidde ca. 70 cm oppe. Er der nogle gode forslag til hvordan man pænest skjuler elkablet?

Det er et teakfarvet hegn, stolperne skal være ligeså - så jeg er ude i en træliste eller lign. Havde det eks. været et sort hegn havde jeg nok bare brugt plastickabelkanaler og så malet dem sorte, men det lader sig ikke rigtig gøre.

På forhånd tak for alle svar
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er hård, borer du nedenfra og op i stolpen. Så kan man slet ikke se kablet:-)
Ellers kan du tage en overfræser og fræse et spor til kablet. Dernæst laver du en liste der passer ned i rillen.
Personligt kunne jeg ALDRIG finde på at bruge kanal på min terrasse. Jeg synes kanal er grimt, uanset om det bliver malet eller ej!!
Jeg ville derimod hellere tage noget stålrør eller lign. Og så køre kablet i det.

Husk dog, at elarbejde ikke er LDS´projekter. Men du kan give forlaget videre til trikkeren...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tak for svarene... Den med at bore ville selvfølgelig være det pæneste - men som der bliver sagt så skal de 90 cm ned, så det bliver et større projekt! Så at fræse en rille og finde en pæn liste bliver nok løsningen.

Mvh Jakob
Det er dette hegn http://www.plus.dk/dk/vinesse/
Kablet behøves jo ikke komme ud af bunden på stolpen det kan jo bores længere oppe det der er under jorden kan man jo ikke se.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ja,da!! Du fræser bare et spor i siden af stolpen og dækker hullet med selve hegnet. Jeg ville dog nok se om jeg kunne få presset en liste ind, hvis det var mig.
Held og lykke med projektet.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også