stiga garden

Hej.

Har problemmer med min stiga garden.
Hvis man prøver at starte den når den er kold, så vil den ikke starte.
Kun hvis man putter lidt benzin ind ved tændrøret.
Men den kan nemt starte hvis den er lidt, så starte den med det samme og køre rigtig godt.
Er der nogle af jer der har en ide hvad der er galt med den?

Det er en 6 hk tecumshe motor.

Mvh jonathan

mvh jonathan


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan lyde som om den gerne vil have lidt choker at starte på. Jeg ved bare ikke hvor den evt. skulle sidde på den motor. Men det er ikke unormalt at de små motorer gerne vil have lidt choker at starte på hele året.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Jonathan. På min Stiga Garden sidder choker-funktionen sammen med gas-styringen. Når du trykker gashåndtaget helt ned, går den over på choker. Du kan måske se det, hvis du piller motorhjelmen af og kigger ned ved karburatoren. Prøv at hive gashåndtaget op og ned og se, at en lille dims først bevæger sig, når gashåndtaget er helt nede i bund, det er chokeren, som bevæger sig der. Når motoren begynder at prutte sig i gang, skal man nogen gange være lidt hurtig med at få slukket for chokeren ved at hive håndtaget en lille smule op ad. Håber det hjalp lidt. Hilsen Poul
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er forresten den samme motor der sidder på min. Jeg tror måske, at klistermærket ved gashåndtaget er blevet vække for dig, da der står beskrevet derpå, at chokeren er helt ned ad og sluk er helt op ad.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis