Hej igen

HHA:
Jamen der er så skønt i Roskilde Fjord, helt enig. For at skære det ud i pap: Det er da i orden at tømme sin septitank, når man er ude på åbent vand - helt enig. Men det er ikke godt for et havnemiljø at bådtoiletter uden septitank bliver brugt i havnene. Det her handler jo ikke om Roskilde fjord, som er 1000 gange større end en havn, det er den procentvise udledning i forhold til et område, og mængden af LORT i og omkring havne er unaturlig høj! Og nej, dyr skal ikke have bleer på, men det skal mennesker åbenbart! Du skider vel heller i din have vel?
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor i ellers besørger, men DER SKAL IKKE UDLEDES LORT I HAVNENE!!! Det er jo bare derfor man skal have en septitank, netop fordi nogen ikke kan finde ud af at overholde reglerne.
Jeg vil nødig undvære hverken fyr eller bøjer, og jeg tror nok det er mere end 5% vi bruger. Industrien bruger kun de største bøjer og fyr, resten er til lystsejlere og småfiskere. 5% - næppe!!
Bundmaling er dyr, men det kan du takke din bådudstyrsforretning for. De vil ikke have en avance på under 60%. Ja, og du betaler moms på malingen som alle andre i dette land skal. En anden ting er at Hempel og International, ligepludseligt godt kunne udvikle en maling som ikke forurener - efter der kommer et forbud.. Det er underligt at de ikke har udviklet en sådan noget før. De må da også have en interesse i at bevare vores natur så intakt som muligt.
Hellige? Ja, det skal jeg lige love for!
Ja, det er godt for nationaløkonomien, at sejlere bliver hjemme i DK, men hvor er båden produceret? Er det 10% af alle danske både der er produceret i DK? Hmmmm..godt for nationaløkonomien?
2-300.000 = 2-3000 kr. Vil du hellere have at der bliver skåret i pensionisters hjemmehjælp? Eller vil du hellere have at der bliver skåret ned på sygehusvæsnet, så der kommer længere ventelister?
Sejlsporten er IKKE og jeg gentager IKKE livsvigtig, og kan du ikke betale den afgift, så må du enten lade være med at have båd, eller også må du droppe kaskoen!
Jeg ville meget hellere have at skatten kom ned, og så bliver der lavet noget forbrugerafgift, som f.eks. kaskoafgift på både.
Vi kan IKKE sammenligne os med andre lande, der er ingen lande som har et skatte/afgiftssystem der er skruet så dårligt sammen som vores!
Ja, sådan en spørgerunge ville være sjovt. Jeg laver sådan en på min hjemmeside..vender lige tilbage med det.
njord:
Det er IKKE 1% det er 1 promille altså 0,1%

njord skriver: >Tænk over det skrig der ville blive hvis samme procentuelle afgift blev pålagt biler og campingvogne... Taget ville blæse af Peterskirken..<
På min bil der koster ca 230.000, er der derudaf betalt ca. 150.000 i afgift.
Derudover betaler jeg 3500 i "vægtafgift" om året. Desuden er der også noget afgift på min forsikring. For ikke at tale om den benzin jeg fylder på.. Når jeg så kommer hjem og stiller den på MIN grund i MIN indkørsel, så eg har betalt skat og afgift på grunden + carport og rend mig et hvis sted..
AFGIFT AFGIFT AFGIFT.
Og så brokker i jer over skide 2.500,-
Jeg ved ikke hvad en campingvogn koster. Men man betaler registreringsafgift/afgift af en campingvogn.
Som sagt vær glad for at der ikke er pålagt sejlere flere afgifter!!!
Det er helt sikkert et sted hvor der kunne komme mange penge i statskassen. Hvad med fortøjringsafgift, eller gelcoatpoleringsafgift, eller hvad med registreringsafgift, masteaftagningsafgift..kølvægtsafgift

Mvh
ThomasB (ham der har samme mening som jer, når han får båd igen)