Skift af kilerem + batteri på Nissan Sunny 94 gmmj79 1 6800 05-05-2009 22:14 Hej Er der nogen af jer der lige kan komme med hurtig instruktion til, hvordan jeg skifter kilerem og batteri på min Nissan Sunny 94? ....På Forhånd tak 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Vangsoe 449 8464 08-05-2009 08:52 Kilerem: løsn de 2 bolte generatoren sidder spændt med. Herefter presses generatoren ind mod motoren for at løsne kileremmen. Den ene bolt løber i en "gang" - kig så ved du hvad jeg mener. Afmonter den gamle rem og sæt den nye på. Nu presses generatoren udad ( brug evt. et koben el. lign. til forsigtigt at presse samtidig med at du spænder boltene - eller får en anden til det ). Remmen skal være rimelig stram. Hvis du trykker på den på midten - mellem krumtappen og generatoren - skal du kunne trykke den ca. 1 cm ned. Batteri: Afmonter + og - polen. Rengør polerne indvendigt. Afmonter batteriets holde-beslag. Check at det nye batteri har samme mål ( det må godt være lidt større eller mindre - bare aldrig HØJERE end det gamle ). Monter nyt batteri. Monter polerne og smør dem evt. med lidt fedt eller vaseline. Thats it. Med venlig hilsen Niels Vangsøe Vangsoe