Svedekasse

Første vil jeg lige sige tak til njord for besvarelsen...det gav mig da i hvert fald troen på at det er det rigtige for mig:-)

Der efter vil jeg høre om der er nogle, der ved, hvordan man laver en Svedekasse??? Og hvordan bruger man den. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med mit novice-spørgsmål.

Mvh. Tange

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Tange (den 13-08-2002).]

MD
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En svedekasse er damptæt, og ikke større end nødvendigt (hvad det så er!). I den ene ende laves en lem, i den anden tilsluttes dampslange fra en gasopvarmet vandtank.

Hvis du bor i nærheden af en (træ)bådebygger vil det bedste nok være at aflægge ham et besøg.

Gert

Gert Nøjsen

Hej.

En svedekasse kan også laves af et nedløbsrør. Fåes i mange størrelser.
I den ene ende tilslutter du et rør (støvsugerrør, der er monteret i et hul i en plade med sikaflex), der passer til en kedel, kan være en alm. kedel. Den anden ende lukker du med en plade af en art. Der skal være et lille hul i modsatte ende af hvor kedlen er, så dampen kan slippe ud.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 13-08-2002).]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis