Hvad gør man nu

Er ikke den der normalt brokker sig og plejer at kunne finde en løsning, men denne her gang er jeg helt ude i hampen.

Historien er at vi få knap 1½ år siden fik Flemming Nørgaard Anlæg til at anlægge en ny græsplæne i forbindelse med vores husbyggeri, hverken min kone eller jeg selv er inde i have og anlæg af sådanne.
Men nu står vi med en græsplæne der er gået ud og visnet i store områder og efter gentagne gange at have kontaktet firmaet gennem de 1½ år har de nu endelig besluttet sig for hvad der skal ske.
INGEN ting, de mener de har overholdt der opgave, sidste år var de ude og kigge og vi fik at vide at den nok skulle komme ingen problemer, i år er den så endnu mere visen og vi kontakter dem igen og de sender en pige ud og kigger, hun fortæller så at jordbunden slet ikke er egnet til anlæggelse af græs og da slet ikke rullegræs, men i øvrigt mener hun at Flemming Nørgaard Anlæg har overholdt deres aftale, så nu står vi med sorteper.

Hvad gør man herfra og er der overhovedet noget at gøre ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør gå ind på www.forbrug.dk og se klagerådgivningen, hvor der både er skabeloner til klager, oversigter over klageinstanser m.v.

Ellers kan du rette henvendelse til Forbrugerhotlinen på tlf. 70 13 13 30 på hverdage mellem 9 og 12 samt torsdage tillige mellem 15 og 19.

- hvordan er jordbunden (løs/hård, muld/ler/grus)
- har græsset slået rødder i jordbunden?
- har i vandet/rullet/gødet?
Hej

Jordbunden er hård og gruset....

græsset har ikke meget rod i "underjorden" det har jo vist sig de ikke har kørt jord på i sin tid.

Der er vandet, kalket, gødet. Men vandet render direkte af når der vandes, det ligger sig som blank vand på toppen a plænen, så vores hund kan bruge det som drikke skål :) / :(
Dit problem er, at anlægsgartneren har etableret en plæne på et underlag, som gartneren - som professionel - burde vide ikke er anvendeligt til formålet. Om det skal betegnes som "tjenesteydelse" eller "fejl ved en leveret vare" er et spørgsmål som forbrugerhotline kan hjælpe dig med. Afhængig af tilgangen følger så hvilke klagemuligheder der er. Du bør nok selv først kontrollere hvilken aftale du havde med gartneren. Hvis den alene hedder planere og lægge rullegræs på har du nok ikke meget at komme efter. Står der etablere en plæne med rullegræs har du en noget bedre sag, da der derved er lagt op til at underlaget ikke bare skal være jævnt, men også anvendeligt til plæne.
Hej
Prøv at ringe til Asbjørn han er god for uvildig rådgivning se evt. hans hjemme side http://www.nyholt.dk det kan være han har et par fif til hvordan i kommer videre?
Annonce
Prøv lige og slap af hele sommeren - lad "naturen" gøre sit !

Rullegræs kan faktisk meget ment "overforkæles" - så lad sommeren gøre sit arbejde....
Lad være med gødning-vand-og slåning i 2 cm´s højde og lad græset få fred til at danne kultuur/rod
Og ingen smarte badebassinger m.m. den første sæson..

Vil (næsten) garantere at til August/September har du den flotteste græstæppe...

shortcut - laver mange renoveringer af græsplæner proffesionelt....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Selv rullegræs burde vel have sat sig efter 1½ år???

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis