Skjult rørskade.

 Har lige konstateret to ting: At jeg har en skjult rørskade i badeværelset og at min forsikring ikke dækker....

Er der nogen af jer derude, der ved hvor meget det koster at grave gulvet i badeværelset op og reparere skaden? Der er tale om ca. 15 km2 gulv.

Annee

Mvh Annee

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke en husforsikring hvor rørskader er inkluderet. Jeg går ud fra at du bor i en ejerbolig...

Mht prisen så er det meget svært at sige... Der er mange faktorer der kan spille ind

mvh jan
Desværr nej, min forsikring dækker ikke rørskade, hvorfor ved jeg ikke og - og jeg bor i et et-plans parcelhus fra 1973, som jeg ejer. Ved du om ejerskifteforsikringen dækker (købte huset for 2,5 år siden).

Mvh Annee

Jeg mener ejerskifte forsikringen "kun" dækker for de første 2 år.

Klaus
Det er forskelligt med ejerskifteforsikringen hvor lang tid den dækker. Kommer an på hvad man har betalt for.
Jeg tror ikke at ejerskifteforsikringen dækker. Kun hvis skaden er sket fordi rørene er lavet ulovligt.

Er det rørene til gulvvarmen den er gal med, eller er det vandrør til brugsvandet?
Begge dele. Gulvvarmen og det varme vand kører tilsyneladende over de samme rør - der var i hvert fald intet varmt vand her til morges.
Hvad gør man? Får en vvs'er til at konstatere, at der er brud diverse steder - graver gulvet mere eller mindre op og lægger nye rør?

Har I nogen ide om, hvad det koster?

KH og tusind tak for jeres mange indlæg.

Mvh Annee

Annonce
hej annee.

Kig på din vandmåler når alle haner er lukkede så kan du se om der løber brugsvand under gulvet. Det er mere sansynligt at det er gulvvarmen der er utæt og fyret har mistet vand så det ikke kan varme varmtvandsbeholderen op. Hvis det er tilfældet kan du proppe gulvarmen af og ikke gøre andet. Hvis du kan leve med koldt gulv. Det skal lige bemærkes at mange huse fra den tid er lavet med kobberrør til brugsvandet og de er sikkert ved at være slidt op.Jeg har i hvertfald hørt om mange steder hvor man har været nødt til at skifte dem. Det er faktisk flot at gulvvarmen har holdt så længe.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Problemt med gulvvarmen kan jeg godt leve med, men det er faktisk røret op til selve radiatoren, den del af det, som ligger lige i gulvhøjde, det er galt med. Og uden radiator går det jo trods alt ikke.....og så har jeg fjernvarme, men fjernvarmeværket/vandværket har ikke reageret.

Mvh Annee

Jeg synes dine forklaringer mht hvad der er galt peger lidt i forskellige retninger..

Jeg tror at det er tiden at du får en vvs'er til at kigge forbi. Din gulvvarme kører ikke på det samme vand som du får ud af hanen. Du kan heller ikke leve med at der fosser vand ud under dit gulv hvis det er tilfældet. Det kan koste dig en formue i vand, og endnu mere hvis det gør skade på dit hus. Hvis det "kun" er gulvvarmen den er gal med, så ville jeg i første omgang, som foreslået ovenfor, få det lukket af, og så leve med det.
Gør som foreslået ovenfor. Luk for dine haner og se om vandmåleren "kører". Hvis ja så er der jo et brud på brugsvandsledningen et sted, og så er det med at få lukket for vandet! Hvis ikke, så kan det være gulvvarmen den er gal med som du skriver.

Men først og fremmest,- få fat i en vvs'er. Selvfølgelig koster det noget... men det kan helt sikkert være givet godt ud i det lange løb,- også når du ikke er mere håndværker selv ;)
Få ham til at finde problemet, sig at du skal have den billigste løsning hvis det er det du ønsker. Feks at få lukket for gulvvarmen.

Hvrdan fandt du ud af at der er et brud på rørene?

Meld gerne tilbage hertil hvad du/i finder ud af

mvh jan

Kære alle,

så har jeg haft vvs'eren ude. Dommen lyder på en opgravning af betongulvet og installation af nye rør! Han mener ikke, at den udvidede ejerskiteforsikring vil dække, da rørene er 36 år gamle. Regningen vil blive noget i stil med 5-10.000,-

Så til jer alle: Tjek om jeres forsikring dækker rørskade!

Mvh Annee

Jeg mener de fleste forsikringer er skruet sammen således at de dækker SKADER opstået som FØLGE af (skjulte) utætte rør, men selve udskiftningen af rør er der aldrig nogen forsikringer der vil dække. Så skulle det jo hedde en vedligeholdelsesordning og ikke en forsikring.

En ejerskifte forsikring skal dække skjulte fejl og mangler. Med mindre gulvvarmen er bygget op forkert (fejl mangel) således at en skade opstår, så er det ikke ejerskifteforsikringen heller.
Din skade lyder som en slidskade, hvilket ikke er noget forsikring er beregnet til at dække. Når man køber et ældre hus, må man forvente at visse ting skal udskiftes.


Mvh You Can Do It!

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis