Skjult rørskade.

 Har lige konstateret to ting: At jeg har en skjult rørskade i badeværelset og at min forsikring ikke dækker....

Er der nogen af jer derude, der ved hvor meget det koster at grave gulvet i badeværelset op og reparere skaden? Der er tale om ca. 15 km2 gulv.

Annee

Mvh Annee

Har lige konstateret to ting: At jeg har en skjult... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du har nok ret. Alligevel undres jeg over, at rør (kobberrør?) ikke holder længere...

Mvh Annee

Hov hov!! Jeg er ikke uddannet håndværker og har derfor ingen erfaring med den slags ting. Ordene tilhører faktisk en fagmand.
Det kan godt være, du synes, jeg er dum og naiv, men så bedes du venligst holde den slags ting for dig selv. Stedet her er så vidt mig bekendt ikke et forum for den slags ubehagligheder.

Adjunkt Annee

Mvh Annee

Til You can do it: Vi har 3 gange fået dækket skjulte røskader på vores forsikring forskellige steder i bygningen. Dvs vi har fået skiftet rørene, og feks nyt badeværelsesgulv da det skulle brydes op. Så jo forsikringer dækker både skaderne på rørene og som du skriver følgerne deraf. Vi opdagede heldigvis skaderne i tide, så følgeskaderne ikke var så store. Vand er noget skidt i store mængder, hvis det er steder hvor det ikke hører til...

Til annee: regningen på 5000-10000 synes jeg ikke at der lyder så galt, skaden taget i betragtning. Er det med reetablering af gulv?

mvh jan
Jeg er ikke sikker på, hvad beløbet dækker, men mit bud er opgravning af betongulv, reetablering af rør og muligvis genetabelering af betongulv. Flisearbejdet ordner jeg selv. Men jeg skal gerne melde tilbage om det endelige udfald, da det virker som en sag mange af os kan lære lidt af. Indtil videre kommer der endnu en vvs'er og en assurandør og kigger på sagen een af dagene.

Mvh Annee

Annonce
Til den pris ville jeg ikke betænke mig overhovedet. Og hvis jeg antager korrekt, så har dit nuværende betongulv med varme ingen nævneværdig isolering nedenunder, husets opførelsestidspunkt taget i betragtning. Hvis det er sandt, er det jo en fantastisk mulighed for at få isoleret under betonen, med fx. 280mm flamingo. Det vil spare på varmeregningen.

Jeg tænker på om man vil genetablere rørene i plast (Pex) og koble det til eksisterende rør... eller om man vil bruge kobber igen. Hvad tror i?
Så vidt jeg kan forstå bliver det plastic, men som vvs'eren sagde: man ved jo heller intet om, hvordan plastic opfører sig på lang sigt.

Mvh Annee

15km2 gulv! puha det bliver vist en dyr omgang
Skrevet af jancar den 07-05-2009 13:05
Til You can do it: Vi har 3 gange fået dækket skjulte røskader på vores forsikring forskellige steder i bygningen. Dvs vi har fået skiftet rørene, og feks nyt badeværelsesgulv da det skulle brydes op. Så jo forsikringer dækker både skaderne på rørene og som du skriver følgerne deraf. Vi opdagede heldigvis skaderne i tide, så følgeskaderne ikke var så store. Vand er noget skidt i store mængder, hvis det er steder hvor det ikke hører til...
mvh jan


I stand corrected. Hvad var fejlen på rørene? Forkert montering? Slid? Boremaskine på afveje?

Mvh You Can Do It!

det var slid, alderdom eller hvad man nu skal kalde det. Det ene kobberrør der gik i stykker den ene gang var måske lidt underdimensioneret, men det blev dækket alligevel.

mvh jan
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis