Udskiftning af klinker

Hej,

vi vil gerne have nye klinker på i vores entre og bryggers, men hvor skal vi starte?

1:
Kan man klæbe de nye klinker ovenpå de gamle (de gamle er henholdsvis 30x30 i entre og ca. 30x15 i bryggers som også har et afløb i gulvet)

2:
Skal man banke alle de gamle klinker af og rense den gamle fliseklæber af (hvordan gør man det, skal det slibes væk eller skal man spartle gulvene?)

Hvilke metoder anbefales og hvad er mest holdbart - klinkerne skal ikke gå løse igen efter nogle år!

Mvh Kasper

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan snilt lægge de nye klinker ovenpå de gamle. Men check lige at de gamle ikke er "hule", altså at de sidder ordentligt fast. Når du er sikker på det kan du evt. flydespartle så du får at få et jævnt gulv at lægge de nye klinker på. Hvis du ikke flydespartler er det must at de gamle klinker er 100% rene (du kan få et rensemiddel til det) og at du bruger en flexibel fliseklæb.
Mht. afløbet så kan du købe en forhøjerramme i byggemarkeder.
Husk også at checke om de nye klinker kan være der er i højden. Fx kan det være du skal save lidt af døren. Brug et stemmejern når du skal have lidt af karmen for at få klinken ind under.

Lars
Du kan også benytte en borehammer, med hammerfunktion og en bred mejsel monteret til at tage de gamle klinker af med.
Smør primer på underlaget efterfulgt af flydespartel (brug en tandspartel til fordeling), så du får et godt underlag til dine nye klinker.

Jeg vil til en hver tid tage klinkerne af, giver for mig det mest tilfredsstillende resultat ;o)

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis jeg bruger flydespartel, hvordan styrer jeg det så omkring afløbet?

 

Du kan få noget bånd du kan klistre fast rundt omkring afløb. jeg kan ikke lige huske hva det hedder. Ellers kan du skumme rundt om med alm. ekspansionsskum..

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også