sprøjtning med gift !

Hejsa !

Jeg har masser af mælkebøtter i plænen, som jeg bare ikke kan komme til livs og vil nu sprøjte med noget plænerens..!

Men kan det slå min 3 år gamle ligusterhæk ihjel, hvis der kommer lidt, sprøjtestøv på hækken, eller evt de rødder der ligger lige i jordoverfladen.

Jeg ved godt jeg skal være forsigtig, og ikke sprøjte i blæsevejr.. men hvor stærk er det ? skal jeg holde 1,5 meters afstand

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hejsa ! Jeg har masser af mælkebøtter i plænen... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Mahst Rubasjon den 06-05-2009 15:28
Der er flere gode gamle husråd at komme dem til livs på.
Mine bedsteforældre lagde altid et fed hvidløg ned i stilken efter de nippede hovedet af... de kom aldrig igen.

Personligt har vi i vores grundejerforening havde stor success på vores fællesareal med en kanelblanding (som samtidig også tager alle myrene)... hvor vi vanede det ud over... mest pga at det ville blive for dyrt/omstætligt med hvidløg... herefter går der en 1-2 dage hvor de begynder at visne og bliver helt sorte for til sidst at forsvinde.

Forholdsvis simpel løsning, men med stort resultat.


Kan vi få opskriften på den kanel blanding

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Dejligt ! så er mine mælkebøtter væk... det pynter ! og ligusterhækken har ingen skade taget, men det har hvide bellis/tusindefryd heller ikke.. !

Hva delen gør man ved dem, de faktisk værre end mælkebøtter, med deres små udløbere. de ikke sådan at hive op !

og hvordan gik det med kanel blandingen, er der nogen der har prøvet med den ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
hvordan gik det med kanel blandingen, er der nogen der har prøvet med den ?


Jeg venter stadig på den opskrift, så Mahst Rubasjon, kom endelig på banen vi har bruge for dig!!
777>>

Den saltbøsse ser spændende ud, er det nogen her på forumet som har afprøvet staven??

MVH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis