Ny forrude til Albin 25 f.kahyt

Hej, er der nogen der hved hvor man kan få en ny plexiglas forrude til en Albin 25. forkahyt ?   eller er der nogen har prøvet at lave en selv, ud af en ny plexiglasplade?  Mvh.Visborg
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville slå op i lokaltelefonbogen og så finde en plastfabrik. De kan lave den efter den gamle. Enten laserskærer eller cnc fræse.. Hvis de skærer den "i hånden" kan de polerer den lidt bagefter så den får pæne kanter.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej, tak for svaret, nu har jeg kontakt med en plastfabrik, som nok mener at de kan lave en ny rude hvis jeg kommer med den gamle, så de kan lave den så den passer fint ind, omkring 1000 -1500 kr. ville den koste, er det en fair pris? eller hvad?
Det meste af det er jo timeløn. Prøv at sammenlign med priser i kataloget du kan hente online på www.mmc.dk hvor de har andre ruder. Jeg mener at 4 ruder til en Maxi 77 koster over 6.000

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Har saxet deres priser.

BÅD GLAS/RUDER
Albin Vega Klart 6 440001 9.456,00

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja i et byggemarked.. ½ delen af prisen er da arbejdsløn og det er vel også fair nok. Bare lige tjek om der kommer moms på eller den kan købes orange.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der kom lige en sælger fra Erwins Autoruder A/S ind og besøgte os. Vi fik en hyggelig sludder og jeg havde jo lidt din rude i tankerne, så jeg spurgte om de selv lavede ruder af plexiglas og det sagde hun at "det gør de da" og så spurgte jeg om det kunne betale sig er ringe og forespørge på ruder til både.. Og da jeg forklarede at de typisk ville få en gammel slidt og måske knækket rude at lave den nye efter sagde hun at du (og andre) bare kunne ringe til dem, så det må da være et forsøg værd.
Deres hp er http://www.erwins-autoruder.dk
Jeg vil lige tilføje at de har biler der leverer ruder i hele danmark.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er bare kanon fint, at man kan skrive lidt om de ting man går og pønser på at udskifte eller lave om i båden, og vupti!! ¨så er der mange af jer gæve gutter, der griber penen og skriver jeres viden og info til en, det er bare super! jeg vil lige tjekke Erwins- autoruder ud, da jeg ikke har sat nogen igang med at lave den endnu, tak til Grandoldman og i andre der er kommet med input.
Vi vil nok foreslå at få den lavet i Lexan (Polycarbonat) i stedet for alm. plexiglas, da det dels er mere robust og ikke angribes så let af UV-stråling. Det koster ganske vist det tredobbelte af plexiglas, men hvis det så også holder tre gange så længe, spares besværet med 2 udskiftninger.

Vores trænger også, men vi venter nok til næste sæson for ikke at tage munden for fuld i år.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis