Hvilken gulvbelægning på fugtigt kældergulv?

Jeg skal lægge gulvbelægning i en kælder, der godt kan blive fugtig.

Jeg har fået at vide, at fliser godt kan gå i stykker, hvis der kommer fugt op gennem gulvet.

Har nogen forslag til en god belægning ved kældergulve, der kan blive fugtige?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære ven - lad være med at bruge så meget som et minut af dit dyrebare liv
og dine penge på en absolut uholdbar løsning - du ved det jo egentlig også
godt selv - der er ikke nogen nem løsning - du skal allerførst finde ud af hvor-
for du sommetider har vand i din kælder - så løser du dette problem og her-
efter går du igang med at lægge gulv i din kælder - røvirreterende og meget
arbejde, men du skal kun lave det EN gang, og din kælder lugter aldrig mere
af gammel mug og fugt med fare for skimmelsvamp.

Hilsen den gamle gnavne !
fox


<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
hmmmmm..... Fox har nu nok ikke helt uret.

Men hvis du har en gammel murermestervilla hvor kældergulvet består at at tyndt lag beton direkte på terræn og vandet ikke ligefrem pibler op af sprækkerne, ville jeg nu ikke være så nervøs for at lægge fliser på.

Jeg har selv et tilsvarende gulv. Det er ikke fugtigt, men hvis jeg taper en plastiksæk fast til gulvet, opstår der fugt nedenunder. Alligevel har det virket fint for mig med fliser. Bare sørg for at fjerne evt. maling og andet fra gulvet først.

(Den "rigtige" løsning er naturligvis at grave gulvet op, understøbe soklen, isolere, og støbe nyt, men så var det nok lettere at bygge ud...)

P.S.

Hos mig kom den sure kælderlugt ikke fra gulvet, men fra de to nederste skifter i indermurene. Dem fjernede jeg, lagde en fugtspærre af rustfri stålplader og erstattede dem med tørre sten. (Se mit indlæg herom). Nu lugter min kælder _overhovedet_ ikke mere og den virker tør og fin!

Min kælder lugter faktisk ikke, men den ligger tæt ved vandet og der kommer i perioder ved højvande grundvand op i de fleste huse i området. Så det er ret svært at undgå vandet. Jeg har ikke "tid" til at understøbe og grave ud, men vil gerne have noget på betongulvet, så det er rart at opholde sig der, når der ikke er et højvandsangreb.

Hvis ikke fliserne ødelægges af, at der stiger vand op, er det nok det, vi helst vil have.
Fliser kan bruges i bunden af en svømmepøl...;)

Fliser og andre keramiske ting tager ikke skade af vand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også