B&S 12,5hk

Har en B&S 12,5 hk nyere motor med lavt timetal (ca. 425)en besynderlig fejl. Brænder olie og laver et røgslør så haven er dækket. Følgende er lavet: Motor skildt ad og stempelringe samt olieskrabering er som nyt. Ventiler er slebet. Breater er renset. Motor samlet og påfyldt 1,42L SAE30 olie. Motor ryger stadig og stadig stor underkompresion. når den når drift temperatur. Derefter er motoren blevet tvunget til at drikke en dansk vand kun med det resultat at olien nu er blevet som hvid sovs :o(.... Er der nogle af jer kloge hoveder der kan løse denne gåde ??? //Shark
Har en B&S 12,5 hk nyere motor med lavt timetal... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, I har begge ret. Der sidder en kasse ved siden af karburatoren hvor også adgangen til ventilerne er. Denne kasse er en "Vent" og sørger for at krumtaphuset er tæt men skulle det ske at der er et overtryk eller undertryk vil ventilen åbne og derved sørge for udligning. Der går rigtignok en slange fra dette hus til luftfilter.

I øvrigt så spiner den nu som en mis :O)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis