Ind- og udblæsningsventiler igennem dampspærre?

Hej,

Vi er i gang med at sætte nye lofter (gipsplader) og ny dampspærre op i hele huset.
På et senere tidspunkt skal vi have installeret et ventilationsanlæg, og derfor tænker jeg, at installere ind- og udblæsningsventilerne allerede nu hvor vi alligevel er i gang med dampspærren. Hvordan skal jeg montere det korrekt med rørkrave og så'en? og hvor mange dele skal jeg købe nu?

Med venlig hilsen
Ole

Ole
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tak for svar! Hvad gør jeg med rørene/enden eller hvad det er man skal føre igennem?

Oplysninger om konstruktionen:
Dampspærren ligger umiddelbart over gipspladen (1 lag). Ventillationsrørene skal til sin tid lægges ud på spærfoden, som er 100mm tyk og indgå i isoleringen (100mm under, 100 mm ved siden af og 100 mm over). 

Hvilke dele skal jeg bruge i forbindelse med gennemføringen til loftet? f.eks.:
http://www.primavvs.dk/shop/ventiler-indblaes-udsug-18725s.html

Med venlig hilsen
Ole

 


Ole
Det ville måske lige være en fornuftig ide at dimensionere anlægget du havde tænkt dig. Før du har gjort det kan du jo ikke afgøre om du f.eks. skal bruge Ø100 eller Ø125 rør, men det har du måske styr på?

På hvert sted skal du bruge enten en udsugningsventil med ramme eller indblæsningsventil med ramme. Nogen af dem du linker til har ramme andre ikke, men du skal bruge til dem alle. Måske nogen ved om det er indblæsning eller udsugning der bruger de lange rammer.Jeg kan ikke huske det fra jeg monterede vores.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis