Brudfliser i beton

hej stå og skal have lavet indkørsel og terasse og vil have lagt brudfliser ud ,,

Går lidt med tanken at lægge det i beton.

Altså grave ned og lægge grus og så støbe 5 cm beton der efter lime fliserne på og fuge imellem med mørtel.

tanken var for at have helt lige flise gange der aldrig skal jævnes igen . slippe for ukrudt i mellem og alt andet halløj 

Er der nogen der har erfaring med at gøre det sådan evt med andre fliser . Ved godt jeg ikke lige gå hen og skifte fliserne ud, :-) 

Er det en sindsyg dum ide eller HVA ????   
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal alligevel være sikker på din bund. Hvis bunden synker, knækker den og så vil fliserne også synke og så er du lige vidt.
Jeg har selv samme tanke og bør lægge noget af min terrasse om, måske på den måde. Problemet er så, hvis man vil lægge fliserne direkte i den våde beton, at man får trådt fliserne ud af niveau.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo men havde tænkt mig at opbygge det med stabilgrus osv. som man normalt gør. så det er jo begrænset hvor meget det synke . samt 5-8 cm beton med rionet. bude nok kunne sørge for at der ikke kommer revne osv- Men det nu lige så meget for at slippe for løse fliser ukrudt. Bare det at have en indkørsel eller terasse hvor det ligger kniv skarp-. først gang uden mer arbejde. . Jeg tænkte på at lave det i etaper- så man evt kan lægge det i våd beton hvis nu man har 4 meter bredt så lave 4 meter gang 1 meter af gange så slipper man for at få trådt fliser ud af niveau . Ellers støbe bunden først derefter lime dem på bunden og mørtle i fuger.
Hej Maggo

Har selv gået med tanken, kan det anbefales ?
Kom nu der må da være nogen der har lavet deres indkørsel eller teresse i beton under deres fliser , Eller er det bare mig som har fået en dum ide,HEHE . Det må da bare være nemmere, end at ligge og rette fliser til gennem årene.
Jamen det er der da, se her http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/120/

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Brudfliser skal lægges ordentligt og i beton, hvis de skal holde.
Det er også vigtigt at de er af en ordentlig kvalitet, f. eks. afprøvet og godkendte.
For lad det være sagt med det samme at det er et stort arbejde at lave en belægning af brudfliser, så hvorfor gå på kompromi med kvaliteten for at spare?
Der faldbydes en del billige brudflise/stumper fra fjernøsten, men tro mig, det er af ret ringe kvalitet. Og i den sidste ende, et dårligt og dyrt bekendtskab!
Når jeg siger sådan er det fordi at jeg har beskæftiget mig med netop brudbelægninger i mere end 10 år, og jeg syntes faktisk at det er ærgeligt at der er pengegridske flisesælgere som får det til at lyde legende let "lige at lave en brudbelægning" - uden at have det mindste belæg for denne diciplin.
For det er et projekt!
Hvis du følger linket er der mange gode oplysninger og ikke mindst, salg af top kvalitet græske brudfliser :
http://www.abelona.dk/terrasse.htm

Venlig hilsen
Søren Hee
abelona.dk

Abelona Søren 

Hej abalona har du dem i andre farver har nemlig set dem du viser på billedet men bryder mig ikke om farverne har set nogen hvor de er lyse med lidt sand farvet og lys beige lakse farvet agtigt

Hej Mr Maggo

Du kan se her hvad jeg henter hjem fra Grækenland, og pga "krisen" er Red Siki desværre i rest ordre på ubestemt tid, den kan selvfølge skaffes, men til en anden pris.
Det er ihvertfald nok den  i udvalget som er nærmest dit ønske ?

http://www.abelona.dk/flise.htm


Abelona Søren 

Hvad er det lavet af det som man kan få hos bauhaus til 200,- pr kvm Det er nemlig den farve de har som jeg godt kunne tænke mig men gider ikke have dem hvis det er nået .... som går i stykker efter et par år de skal kunne holde til at der køre biler på dem da de skal ligge i en lang indkørelse
Hvad er det lavet af det som man kan få hos bauhaus til 200,- pr kvm Det er nemlig den farve de har som jeg godt kunne tænke mig men gider ikke have dem hvis det er nået .... som går i stykker efter et par år de skal kunne holde til at der køre biler på dem da de skal ligge i en lang indkørelse
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis