Brudfliser i beton

hej stå og skal have lavet indkørsel og terasse og vil have lagt brudfliser ud ,,

Går lidt med tanken at lægge det i beton.

Altså grave ned og lægge grus og så støbe 5 cm beton der efter lime fliserne på og fuge imellem med mørtel.

tanken var for at have helt lige flise gange der aldrig skal jævnes igen . slippe for ukrudt i mellem og alt andet halløj 

Er der nogen der har erfaring med at gøre det sådan evt med andre fliser . Ved godt jeg ikke lige gå hen og skifte fliserne ud, :-) 

Er det en sindsyg dum ide eller HVA ????   
hej stå og skal have lavet indkørsel og terasse og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu arbejder jeg ikke i Bauhaus, men følger dog med i hvad der rør sig på feltet og har selvfølgelig set på de brudstumper der sælges i Bauhaus.
Men de oplyser, mig bekendt, intet om stenart eller oprindelses land. Et gæt er at det er fra Kina og at det er en slags sandsten.
Du bør spørge ind til, om det er noget de kan garentere kan holde osv.

Abelona Søren 

Skrevet af Mr Maggo den 13-06-2009 09:19
når nu du skriver kan holde- hva mener du så .for jeg tænke hvis man lægger dem i beton så vil de da ikke knække


Der er ingen som helst garanti for at de ikke kan/vil knække.
Hvis underlaget synker og det kan ske, selvom det ligger i beton og uanset om det er lavet som tidligere beskrevet. Bare prøv at se hvordan selv startbanerne i lufthavnen revner på trods af at der er gravet ca. 1 m. af og opfyldt igen med diverse bærende lag. Skal du være nogenlunde sikker vil jeg tro, (uden at vide noget om det) at du skal minimum ned i frostfri dybde, for at indkærslen ikke rejser sig op hen over årene.
Dette er bare min ringe mening.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Til en indkørsel vil jeg grave 40cm af, stampe bund med pladevibrator, støbe 35 cm op med armeringnet.
De sidste 5 cm til færdigt niveu har du til at sætte fliserne. Fliserne tilpasses og der handler det om at lave pæne fugebredder og forbandt - som selvfølgelig er tidkrævende, fliserne skal sættes så der ikke er luftlommer og i niveu, til sidst skal der fuges - på en god dag kan jeg måske fuge 2m2 på i timen
På den færdige belægning skal der nok ikke køre tung trafik, da jeg vil mene at fundamentet så skal være tykkere.
Som du kan læse er det ikke bare lige, derfor er min ærlige mening at det er dumt og dårlig økonomi at sætte ikke godkendte fliser - med risiko for at de smuldre, lagdeler, bliver misfarvet og ødelagte i overfladen.

Grav af, støb fundament, sæt fliser fast og fug.
Stenen skal være af en god og holdbar kvalitet

Abelona Søren 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis