silikatmaling indendørs.

Hej..

Vi er ved at være klar til at male vores stue og køkken alrum efter at vi har fået væggene renset af og vandskuret.
Nu har jeg så tænkt mig at male væggene med silikatmalig, men hvordan griber man det an ?
Nogen der har prøvet at male med sådan noget indendørs ?
Og hvor længe skal man vente inden man må male ?

ame
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.bolius.dk/viden-om/facader-og-tage/artikel/silikatmaling/ Hej! her kan du læse meget om silikatmaling..
Nu skal jeg ikke blande mig, men hvorfor vil du lige male med en silikat maling indendørs? Den er jo mat, og derved slet ikke vaskbar, og du skal bruge den i køkken alrum?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tjaa jeg vil male væggene med silikat fordi det er hammerflot på vandskurede vægge, men også fordi vores datter har allergi og det skulle efter sigende give et bedre inde klima med silikatmalede vægge.

Over køkkenbordet må jeg muligvis gå på kompromit og male med plastikmaling, men jeg kunne vel også male med silikat og så være klar over at der skal males måske hvert 2. år ?

ame

 

ja selvfølegelig kan du det...

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej

Vi står over for at skulle male hele huset - også køkken - og overvejer også silikatmaling. Især for indeklimaets skyld.

Hvad endte du med at male med? - og over køkkenbordet?
Har du nogen gode råd eller anbefalinger.

Vi har lige nu bar puds, og skal have spartlet. Vi havde tænkt os at sætte filt op, men overvejer nu at undlade det...

Jakob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis du gerne vil have en god maling der også er god ved indklimaet, skulle du overveje at tjekke linolie forstærket limfarve - også kaldet linolie tempera maling - det er en fantastisk indendørsmaling der ikke afgiver nogle former for dunster når den er tørret op.

Rigtig god til allergi børn og utrolig nem at rengøre.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Eller de miljømærkede produkter fra Beck & Jørgensen, som du finder på www.malershoppen.dk

Indtil videre er vi godt tilfredse med hvores silikat malede vægge.
Det eneste jeg ikke kan lide ved silikatmalingen er prisen..!
Men ellers ingen problemer, det er nemt at arbejde med og det bliver bare flot på vandskurede vægge, hvis uheldet er ude og der kommer et hak i væggen så er det bare at reparere med lidt maxit og duppe silikat på når det er tørt.

Og så skal man passe på hænder, øjne, vinduer, metal, børn, hunde osv. silikat æder de fleste, fremmede materialer det kommer i nærheden af..(Helt vildt basisk) !!

Mvh.ame

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også