Bælte til Mini bæltekøretøj

hej

Jeg er i gang med et "mindre" skole projet. jeg har fået tilopgave at lave en maskine der kan forsere nogle opstillede forhindringer, (som en stiging på op til 60%, komme gennem nogle områder hvor der er max 10-15 centimeter mellem gulv og loft, fugtige og varme, og gerne kunne bevæge sig loret op og ned) + at den skal være nem at styre og kunne udføre forskellige opgaver.

Jeg arbejder i en 3 mandsgruppe, og vi er kommer frem til at ben, ikke kan bruges, da disse er for sværer at kordinere placeringen af, hjul vil være for afhængige af et godt underlag, men et bælte / larvefødder ville kunne løse den. såfremt vi kan finde nogle bælter / Larvefødder er styringen og løsningen af de forskellige opgaver ikke noget problem. men vi har nu ledt intensivt den sidste uge efter noget der kunne bruges, uden held..

Jeg har siddet og læst det meste af de mange ting der er skrevet omkring larvefødder og bælter. men det har alt sammen været til noget der er ret stort, (hvis man ser på at vi har en max, højde på 10 cm)

Der har flere steder været foreslået at man kunne bruge remme fra ældre maskiner, eller landbrugsmaskiner. men hvor for man fat i sådan nogle?

en anden ting er vægten, og størelsen. for at vores motorer ikke skal være alt for storer laver vi maskinen i nogle tynde alu profiler,  indtil nu er cirka dimensioner på det ønskede bælte noget der ligner en længde på lidt over en meter pr. bælte, og vi snakker 3-4 bælter pt.

men det som jeg søger er enlig et sted at få nogle bælter ned i de dimensioner.. evt. nogle af de før omtalte trækremme (eller hvad de nu hedder)

Jeg/vi er selvfølgelig åben overfor eventuelle foreslag til andre måder at gøre det på..
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan måske bruge tandremme de findes i alle dimensioner, de fås hos Jens S.Deres hjemmeside er www.jens-s.dk  Tandremme kan fås med fortanding på begge sider.

jeg takker :) har fundet noget vi muligvis kan bruge :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis