Vandflyver

Hej

Så denne på utube : http://www.youtube.com/watch?v=JjVKPCgg-bQ

Flyveren har jeg men hvilket materiale kan bruges til `flyde-båden´ på undersiden ?

(ligner balsa træ i videoen men kunne godt tænke mig noget andet da jeg aldrig har arbejdet med det før)

mvh jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørn

Det lyder som om du ikke kender RC-unionens hjemmeside. http://www.rc-unionen.dk/
Der har været mange indlæg om vandfly på forumet. Brug "Søg" funktionen.

Det materiale han bruger på undersiden er en skumtype der kaldes Roofmate eller Floormate.
Det kunne fås i de danske byggemarkeder for mange år siden. Idag kan du bestille en hel pakke for over 1000kr.
Kør til Malmø og køb en plade i et byggemarked.
Det bruges til at isolere gulve og lofter.
Eller spørg på en byggeplads. Du kan lime skummet sammen med PU lim -Polyurethan lim - det skummer op, så skumpladerne skal stå i pres i et par timer. Limen skal også fugtes lidt før du limer det sammen.

Men til vandflyver kræver det nok lidt overfladebehandling, ellers vil det suge vand.
På filmen bliver det skåret med en tråd som bliver varmet op med strøm.
Vandfly er ikke min stærke side, men bunden skal have en bestemt fason, ellers slipper den sgu ikke vandet :-)
Det er også muligt at det kan købes til en twinstar.

Mvh Adam
Tak Adam

Skrevet til en fra unionen men ikke fået svar endnu så derfor ville jeg lige prøve herinde da jeg synes at det tit gir pote.. og det gjorde det også denne gang

Mvh jørn

<p>Mvh. Jørn S.</p>
Du kan måske få svar på noget af det her

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

vz - det var så lidt.

Du har ikke fået svar fra en fra Unionen fordi e-mail funktionen har ikke virket i snart et par år.
Jeg burde måske skrive at Roofmate og Floormate bliver kald for f.eks blåt skum. Det bruges også på bagsiden af gipsplade til vådrum, men det er ret tyndt.
Roofmate plejer at være lyserødt og floormate blåt. Det lyserøde skum er lettere men det blåt kan også fås i forskellige vægtklasser.

Mvh Adam

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også