Skarring af gulvvarme slange

Jeg har under byggeprocessen ændret ønske til placering af gulvafløb i badeværelset, og det konflikter desvære med hvor jeg har istøbt slanger til gulvvarme.

Der er kælder under badet så jeg kan også komme til nedefra

Jeg går kraftig og overvejer at bore/skære/hakke ud omkring slangen hvor jeg vil have afløbet placeret, skære et stykke på ca 70cm af, og montere et lidt længere stykke med samle muffer, så den kan føres udenom afløbet.

Hvis jeg placerer en inspektionsluge eller helt undlader loftbeklædning i kælderen vil samlingerne efter min opfattelse være synlige.

Er der nogen som har erfaringer med lignende operationer? Er det absolut no-go, for så må jeg se at få det ud af hovedet og acceptere tingene som de er.


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det forekommer tit og ofte ved nybyggerier / renoveringer at en gulvvarmeslange bliver beskadiget af en eller anden grund, her bliver man nødt til at reparere med samlemuffer, da det ikke er muligt at udskifte slangen i et støbt betondæk.

Dette er så vidt jeg ved fuldt lovligt, i hvert fald bliver det brugt i vid udstrækning, du behøver ikke at lave en indspektionslem, men kan støbe det ned som alt det andet. Det er selvfølgelig altid en god ide lige at skrive ned hvor du har lavet samlingerne

 

Venlig hilsen

 

Klaus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis