Galvanisk tæring Bravo III drev

Mit næsten nye bravo III drev har været udsat for galvanisk tæring. Der er flere steder på drevet hvor der er tæringshuller på størrelse med en tommelfingernegl. Der er ikke hul på selve drevet, men jeg vil gerne repareret hullerne. Er der nogen der ved hovrdan man gør, skal hullerne fyldes med metalspartel og derefter males, eller er der en anden metode. Jeg har forsøgt at finde ud af hvorfor der er sket en tæring, tæringsklodser er ok.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil anbefale dig at stille spørgsmålet på www.fenderen.dk , der er mange med den slags både.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er rustfrie propeller, der er kun zinkanoden ved skruen der er tæret.
Jeg tjekker lige fenderen.dk, mange tak
det kan moske være fordi at der dannes luft bobler af skrugen det kan line galvansknisk tæring men det dannes fordi at skrugen derjer så hurdig at den enten suger luft ned eller den danner luft bobler af vandet det problem har de store skibe osså det dannes af at vandet bliver presset så hårt sammen at ilten i vandet bliver udskilt det er 1 ilt monnokyler og 2 brintmonnokyle mit råd er at ikke så mange omderning eller en anden skruge der ikke har så en stor stining
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Det renek heviser til er det der med et fint ord  hedder kavitation som sker p.g.a. for lavt tryk på sugesiden af propellerbladene.
Den største trykkraft på en propeller stammer fra undertrykket på sugesiden hvilket, især ved hård belastning, giver fare for kavitation. Når propellen er hårdt belastet opstår der hulrumsdannelser (bobler) i vandet som brister når de rammer propellen. Trykket i en bobel kan være 1000 bar og giver erosion (tæring), når disse brister ved mødet med propeller.
Desuden giver kavitation propellerstøj og mindre propellervirkningsgrad.

D.v.s. at kaviatation kan se ud som tæringer, men hvis der ikke er tæringer på propellen tror jeg ikke det er det der giver problemet.

Jeg vil kigge meget mere på hvor meget anoderne er tæret, hvor og hvor mange der skal være samt placering af disse.
Desuden - skifter du dem hvert år ?

Annonce
Det lyder lidt teknisk, men båden blev søsat sidste sæson, og anoderne er slidte siger forhandleren.
Så virker anoderne efter hensigten.
Hvis den blev søsat sidste år, så er der vel stadig garanti på drevet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også