palisade

Jeg har en hesteskoformet jordbunke som jeg gerne vil bruge som bålplads. Tanken er at rette den indvendige radius af og sætte nogle stolper som palisade. Indv. radius er 2.5m og bunken bliver ca 1.2m på det højeste punkt (midten) skrående ud mod enderne. Fra toppen af bunken skråner bunken ca 45gr bagud. Jeg har mulighed for at få fat i stak billige trykket stolper ø12x180. Altså 60cm i jorden,tørbeton og fiberdug på bagsiden.Ved godt at efter "foreskrifterne" er 60cm for lidt,men min tanke er at evt. tryk fra jorden har mulighed for gå bagud. Tror i det er noget der dur? Mvh Lars
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke at 60 cm er nok til at stoppe vægten af 1,2 m våd jord. Men hvis du har mulighed for at forankre stolperne skråt bagud ind i din jordbunke vil du forøge dine chancer.

Hilsen
Allan
ellers kunne du give stolperne en svag hældning ind mod jordbunken. Udfordringen er formodentlig størst i begyndelsen. Når først jorden og pælene har sat sig er udfordringen næppe så stor, så en midlertidig støtte af stolperne er også en mulighed (med mindre jorden periodevis bliver meget våd og blød).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis