sand under gulvspåndplader

Hej

Vil udjævne gulv på 1. sal, men ønsker ikke at tage de gamle 28mm planker op. Har læst flere steder at man kan gøre det med fint strandsand. Regner med at lægge kraftigt gulvpap ud over det nuværende plankegulv, fordele og nivelere sandet og efterfølgende montere 22mm gulvspåndplader. Gulvspåndpladerne skal de monteres svømmende (limes sammen) eller skal jeg skrue dem fast?

Der afsluttes med gulvtæppe.

Er det helt hen i vejret?

\\ n.c.

 

Hej Vil udjævne gulv på 1. sal, men ønsker ikke... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Efter talrige overvejleser, og efter en snak med en gl. snedker/håndværker som har renoveret mange gl. huse, så anbefaldede han mig at skære lægter ud så overfladen er i vag og bunden skæres til så den fylder "hullet" ud. Der hvor gulvet er højest er punktet jeg skulle ramme.

Jeg satte en niveau streg hele vejen rundt, hva. laser, ligesom når man renovere loft. Jeg brugt skillerumslægter og har lavet en cc. afstand på 40, da mine spær har en cc. på 80. - Kunne også vælge at lægge dem pr. 60, da jeg har brugt 22mm gulvspånplader ovenpå skillerumslægterne, men jeg vil gerne være på den sikre side :o)

Efter at have lagt lægterne ud, og justeret hver ende efter mit niveau, så spændte jeg en snor ud fra hver ende og justede resten af lægten så den var i vag. Derefter satte jeg stregen på lægten efter gulvet (hva. en klods, så stregen kommer på rette sted) sluttelig har jeg skåret lægten til med en stiksav (jo det er blevet til et par meter, men mit nye gulv spiller en million og så er det en billig løsning !!! :o) Nogle steder er det blevet til noget meget tynde kiler, men gennerelt er de ca. 1-2 cm høje.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også