rullesystem

Hvad koster et billigt rullesystem til forsejlet - Jeg har kigget rundt omkring og det billigste er cirka 12.000 ? kan dette virkeligt være rigtigt at det er så dyrt eller er det fordi jeg har kigget på "mærkevarer" feks har jeg set på VEGA systemmet

Balle
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Glenn

Alt er relativt, hvis man sejler i båd på 50-60 fod ville 12.000,- være meget billigt !!!
Men hvis systemet er til din Leasure 17, så er det jo en forholdsvis stor investering. Kig på Leasure ejernes engelske hjemmeside og se hvad de bruger for systemer, de har vist også en brugt salgs side hvor du måske kan finde noget inspiration. Dit forsejl er jo relativt lille og systemet behøver derfor ikke være det helt vilde. Fx kan du sikkert anvende et "Plastimo 406S" system det koster ca 2900,- for rulle systemet og så kommer der jo et sejl der er syet til et rullesystem. Men Prisen på selve sejlet må du hente hus et par sejlmagere og så vurdere hvad der er den rigtige pris for dig. Jeg har selv anvndt HR sejl i Vejle og er glad for deres arbejde og prisen var bestemt rimelig sammenlignet med andre danske og svenske sejlmagere.

Men en helt anden ting er om det er tid til en så stor investering ?? Hvis jeg ikke husker galt er båden en ret ny investering i dit tilfælde og så vil jeg nok anbefale at du venter et år eller to og får lidt erfaring med de sejl der er med til båden, også selv om de måske er lidt dårlige. Hvis du vælger at sælge båden hurtigt igen så får du intet for din nue sejlgarderobe, ialtfald ikke tilnærmelsesvis hvad den har kostet.

Forsøg hellere at få en sejlkyndig med på et par ture og lær lidt af det basale med sejltrim osv..

Venligst Njord smile

MVH Njord
Tusind tak for rådgivningen. Og ja jeg er ganske rigtigt ny inden for dette område så jeg tager imod dit råd om ikke at invistere i et rullesystem endnu.

Balle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis